آنچه باید درباره توسعه پایگاه داده بدانید

توسعه پایگاه داده طراحی، ایجاد یک پایگاه داده یا مدل داده، و تجزیه و تحلیل الزامات و اهداف آنها به عنوان داده خام است. هدف توسعه یک پایگاه داده، ایجاد ساختاری است که امکان ذخیره سازی و بازیابی کارآمد داده ها را فراهم می کند.

به عنوان طرحی برای پایگاه داده، باید نیازهای کسب و کار را برآورده کند. توسعه  یک پایگاه داده شامل طراحی ساختار جدول، ایجاد شاخص‌ها و توسعه رویه‌ها و محرک‌ها است.

بنابراین، بخش مهمی از هر پروژه است. نرم‌افزاری که کسب‌وکارها و دولت‌ها برای ذخیره داده‌ها استفاده می‌کنند، باید از همه ویژگی‌های مورد نیاز شما پشتیبانی کند. برای ذخیره و مدیریت حجم عظیمی از داده ها، پایگاه داده های رابطه ای معمولا بهترین گزینه هستند.

خوب، بیایید به یادگیری در مورد فرآیند توسعه پایگاه داده و کاربردهای آن ادامه دهیم.

فرآیند توسعه پایگاه داده

توسعه پایگاه داده شامل طراحی پایگاه داده، ایجاد پایگاه داده و پر کردن پایگاه داده با داده است.

این فرآیند معمولاً با شناسایی نیازمندی‌های تجاری و فرمول‌بندی طراحی پایگاه داده آغاز می‌شود. تجزیه و تحلیل طراحی شامل ایجاد فرمت های ضروری شامل سخت افزار و نرم افزار است.

طراحی پایگاه داده بسیار مهم است زیرا تعیین می کند که کاربران چگونه به داده ها از پایگاه داده دسترسی دارند. در مرحله بعد،  سازمان یک سیستم مدیریت پایگاه داده را پیاده سازی می کند تا قبل از استقرار در یک محیط تولید، احراز هویت و تأیید شود. سپس این یک نظارت و نگهداری مداوم پایگاه داده است که نیازهای تجاری را برآورده می کند.

و با کمک آخرین نسخه ها، مدیران به طور موثر داده ها را تقسیم و ذخیره می کنند. فرصت‌های برجسته‌ای را برای نیازهای پیچیده کسب‌وکارها ارائه می‌کند، و پاسخ‌های سازگار برای درخواست‌های پایگاه داده انحصاری بخش‌ها و واحدهای عملکردی مختلف به‌طور مستقل و به صورت ادغام شده ایجاد می‌کند.

توسعه و نگهداری پایگاه داده در موفقیت کسب و کار

نگهداری از پایگاه داده برای هر کسب و کاری بسیار مهم است. پایگاه داده ای که به خوبی نگهداری می شود تضمین می کند که کسب و کار شما به خوبی اجرا می شود و داده های شما سازماندهی شده و به راحتی قابل دسترسی هستند.

پایگاه داده مانند یک کابینت بایگانی برای کسب و کار شما است. تمام داده های شما را در قالبی با دسترسی آسان ذخیره می کند. این برای هر کسب و کاری مهم است، اما برای استارت آپ ها ضروری است. موفقیت یک استارت آپ به توانایی آن در جمع آوری و ذخیره کارآمد داده ها بستگی دارد.

پایگاه داده با ظرفیت کامل

دارای یکپارچگی داده های مناسب است. هنگامی که کارکنان شما به طور مداوم داده ها را در پایگاه داده های مختلف شما تغذیه می کنند، داده های یکپارچه را تولید می کنند. به روز رسانی یک سیستم باید در کل پایگاه داده منعکس شود.
زمان خرابی را در کسب و کار خود حذف کنید. بسیاری از سازمان‌ها به سیستم‌های قدیمی که کند، شلوغ و در حال به‌روزرسانی هستند، تکیه می‌کنند که منجر به مشکلات بیشتر می‌شود.

روابط با مشتری را بهبود می بخشد. هنگامی که از آخرین فناوری در پایگاه داده خود استفاده می کنید، اعتماد مشتریان را جلب می کنید. یک پایگاه داده همه کاره جدید، یک سرویس کارآمد را از یک سیستم باطن کامل که مانند یک ماشین روغن کاری شده اجرا می شود، تضمین می کند.

مزایای برون سپاری خدمات پایگاه داده

حدود 92.5 میلیارد دلار از خدمات برون سپاری در سال 2019 به دست آمد. تقریباً 54 درصد از مشاغل از مکانیسم های برون سپاری برای دستیابی به مشتریان استفاده می کنند. برون سپاری خدمات توسعه و نگهداری پایگاه داده می تواند برای شرکت هایی در هر اندازه ای بسیار سودمند باشد.

هنگامی که کسب و کارها توسعه و نگهداری پایگاه داده خود را برون سپاری می کنند، می توانند از تخصص و تجربه تیم توسعه بهره ببرند. این می تواند منجر به توسعه سریعتر، دقیق تر و قابل اعتمادتر پایگاه داده شود.

برون سپاری خدمات توسعه پایگاه داده می تواند مزایای متعددی از جمله صرفه جویی در هزینه، بهبود کارایی و دسترسی به تیمی از متخصصان ماهر را برای شرکت شما فراهم کند.

هنگامی که با ارائه دهنده برون سپاری مناسب کار می کنید، می توانید از مزایای زیر انتظار داشته باشید:

صرفه جویی در هزینه – با برون سپاری توسعه پایگاه داده خود، می توانید تا 60٪ در هزینه ها صرفه جویی کنید. این بدان دلیل است که ارائه دهنده به مجموعه ای از منابع جهانی دسترسی دارد و می تواند بهترین نرخ های ممکن را در اختیار شما قرار دهد.
بهره وری بهبود یافته – با کار با تیمی از توسعه دهندگان با تجربه، می توانید زمان تکمیل پروژه خود را کاهش دهید. این راندمان بهبود یافته می تواند منجر به صرفه جویی در هزینه و زمان سریعتر برای عرضه به بازار شود.

از سرمایه گذاری محافظت می کند- توسعه زیرساخت نیازی به هزینه اضافی ندارد. افراد برون سپاری شما هر گونه تغییر زیرساختی را با توجه به نیازها تنظیم می کنند.
نوسانات کار را از بین می برد. اغلب در طول تعطیلات کارگران مشغول زندگی خود هستند و برای آنها کار کردن آزار دهنده است. با این حال، برون سپاری کار شبانه روزی را تضمین می کند.

لینکهای مفید:

توسعه وب

ساخت اپلیکیشن دسکتاپ

full stack development

فرانت اند و طراحی وب

گروه خودروسازی سایپا

مطالب مرتبط

fasa logo 3 - Footer Dark 02 - 1

فسا با انجام پروژه های متعدد و ارائه راه حل های مورد اعتماد در حوزه های صنعتی، بیمه ای، خدمات ارزش افزوده، حمل و نقل هوشمند و مراکز داده، امنیت و تجهیز ساختمان ها تبدیل به یکی از فعالترین شرکت های مطرح در فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح مطلوب فناوری و تکنولوژی روز شده است.

 



اطلاعات تماس



 آدرس: تهران – بلوار میرداماد – خیابان کازرون – خیابان نیکنام – پلاک ۱۰


 ایمیل: info@fasatech.com

 تلفن: 5 -26424001-021



خدمات

• تولید و توسعه نرم‌افزار(IS)

• شبکه و زیرساخت(IT)

• برنامه‌ریزی منابع انسانی(EPR)

• امنیت اطلاعات و ارتباطات

• تامین تجهیزات و سخت‌افزار

• تامین منابع انسانی متخصص



لینک‌های مرتبط
logo - Footer Dark 02 - 3
car - Footer Dark 02 - 4
bike - Footer Dark 02 - 5