فناوری ایران

منکرسی ابراز امیدواری کرد تصویب رگولاتوری این حوزه منجر به اتفاقات خوبی در اکوسیستم فناوری اطلاعات شود.

معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد بازنگری در تنظیم‌گری پیام‌رسان‌ها، خدمات دیتاسنتر و ابری داشته‌اند. به گفته منکرسی مصوبات اصلاحی در این حوزه آماده شده و در انتظار تصویب در مراجع ذیصلاح است. او ابراز امیدواری کرد تصویب آن منجر به اتفاقات خوبی در اکوسیستم فناوری اطلاعات شود.

«حامد منکرسی»، معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات در گفتگو با مهر در خصوص اقدامات این سازمان در خصوص تنظیم‌گری بخشIT گفت:

«در حال حاضر در بخش تنظیم‌گری فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلفی به صورت مستقیم نقش داریم، همانند تولیدات نرم افزاری، خدمات مراکز داده و خدمات ابری و پیام‌رسان‌ها که می‌توان گفت برخی از مقررات قدیمی در این موضوعات نیازمند بازنگری بودند، مصوبات اصلاحی آماده شده و در صف تصویب در مراجع ذیصلاح هستند.»

به گفته وی برخی از قوانین موجود بیش از 10 سال از عمرشان می‌گذرد، در صورتیکه در حوزه فناوری اطلاعات هر روز با موضوعات جدید روبرو هستیم: «لذا در حال بازنگری قوانین و مقررات قبلی هستیم و اصلاحیه‌های جدیدی را به کمیسیون ارجاع دادیم که در انتظار تصویب هستند. بعد از تصویب اتفاقات خوبی در جامعه و اکوسیستم فناوری اطلاعات خواهد افتاد.»

منکرسی معتقد است معماری کلی و نظام کلی حوزه فناوری اطلاعا را مرکز ملی فضای مجازی و شورای عالی فضای مجازی بایستی ترسیم کند: «وظایف و نقش‌ها به خوبی تعریف شود. ارزیابی صورت گیرد و هر کس که به وظایفش عمل کرد تقدیر شود و بخش‌هایی که کم کاری می‌کنند مورد بازخواست قرار گیرند و پیگیری شود تا بتوانند در این حوزه نقش آفرینی کنند.»

تلاش برای مزیت‌بخشی به پیام‌رسان‌های داخلی

این مقام مسئول در سازمان فناوری اطلاعات همچنین اعلام کرد برای تقویت و مزیت بخشی به پیام‌رسان‌ها در حال پیگیری برای افزودن خدمات دولت الکترونیک و اطلاع‌رسانی‌های عمومی در قالب پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های داخلی هستند.

البته انتظار می‌رود این مزیت‌بخشی فرایندی اجباری نداشته باشد و مردم به نوعی مجبور به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی نشوند.

او در خصوص ارتقای کیفیت خدمات‌دهی پیام‌رسان های داخلی نیز گفت: «سیستم پایشی که از پیام‌رسان‌ها داریم کیفیت خدمات آنها سنجیده می‌شود و از لحاظ فنی و به صورت ماهانه بازخورد داده می‌شود و اصلاحات و نقض‌ها ارجاع داده می‌شود. سامانه 1649 علاوه بر اینکه به عنوان پایگاه الکترونیکی آئین‌نامه حمایت از سکوها و کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال به اطلاع‌رسانی اخبار می‌پردازد، در قالب یک مرکز تماس با همین شماره، آمادگی ارائه خدمات و پیگیری درخواست سکوها و کسب‌وکارها است و در بحث امنیت، پایش های دوره‌ای امنیت بر روی سامانه اتفاق می‌افتد که از پیام‌رسان ها درخواست می‌شود اصلاح کنند و گزارش‌های شان را به صورت مرتب برای ما ارسال کنند.»

به گفته منکرسی برای نظم و ساماندهی تولیدات نرم افزاری، تفاهم نامه‌ای با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به امضا رسیده است: «همچنین برای استانداردسازی و افزایش کیفیت نرم‌افزارها فعالیت‌هایی در حال انجام است.»

دیجیاتو

مطالب مرتبط

fasa logo 3 - Footer Dark 02 - 1

فسا با انجام پروژه های متعدد و ارائه راه حل های مورد اعتماد در حوزه های صنعتی، بیمه ای، خدمات ارزش افزوده، حمل و نقل هوشمند و مراکز داده، امنیت و تجهیز ساختمان ها تبدیل به یکی از فعالترین شرکت های مطرح در فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح مطلوب فناوری و تکنولوژی روز شده است.

 



اطلاعات تماس



 آدرس: تهران – بلوار میرداماد – خیابان کازرون – خیابان نیکنام – پلاک ۱۰


 ایمیل: info@fasatech.com

 تلفن: 5 -26424001-021



خدمات

• تولید و توسعه نرم‌افزار(IS)

• شبکه و زیرساخت(IT)

• برنامه‌ریزی منابع انسانی(EPR)

• امنیت اطلاعات و ارتباطات

• تامین تجهیزات و سخت‌افزار

• تامین منابع انسانی متخصص



لینک‌های مرتبط

car - Footer Dark 02 - 3
bike - Footer Dark 02 - 4