نرم افزار برنامه نویسی چیست؟

نرم افزار برنامه نویسی

 

تمام صنایع بزرگ برای توسعه نرم افزارهای کاربردی به شدت به نرم افزارهای برنامه نویسی متکی هستند. همه چیز، از خودروهایی که سوار می‌شویم تا مشاغلی که اداره می‌کنیم، از نرم‌افزار استفاده می‌کنند. بانکداری را در دسترس‌تر می‌کند، زنجیره‌های تامین را ساده می‌کند و تجربیات آنلاین شگفت‌انگیزی را ایجاد می‌کند که همه کاربران از آن لذت می‌برند.

و با وجود برنامه نویسان مختلف در توسعه یک نرم افزار، برنامه نویسی کامپیوتر نقش خود را به عنوان یک فرآیند مشترک ایفا می کند.

در این مقاله، به درک نرم افزار برنامه نویسی و مزایای آن برای مشاغل می‌پردازیم.

 

نرم افزار برنامه نویسی چیست؟

نرم افزار برنامه نویسی ابزاری برای ایجاد کدهای کامپیوتری است که به نرم افزار کامپیوتر اجازه کار می دهد. حوزه فناوری رایانه اغلب از اصطلاحات همپوشانی استفاده می کند که می تواند گیج کننده باشد. توسعه نرم افزار با برنامه نویسی نرم افزار یکسان نیست. توسعه طراحی واقعی برنامه است، در حالی که برنامه نویسی اجرای دستورالعمل های توسعه است. برنامه نویسان کامپیوتر کسانی هستند که نرم افزار ایجاد می کنند.

 

به طور خلاصه، نرم افزار برنامه نویسی به برنامه نویسان در توسعه نرم افزارهای دیگر کمک می کند. نرم افزارهای برنامه نویسی شامل کامپایلر، اسمبلر، دیباگر، مفسر و غیره می باشد.

 

نرم افزار برنامه نویسی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

 

از آنجا که ممکن است نوشتن یک برنامه کامپیوتری مستقیماً در کد ماشین جالب‌تر باشد، زبان‌های سطح بالا مانند جاوا، سی پلاس پلاس، پایتون و سایر زبان‌ها عمدتاً برای نوشتن برنامه‌ها استفاده می‌شوند که به کد منبع معروف هستند. از آنجایی که کامپیوتر نمی تواند این کدهای منبع را مدیریت کند، باید به زبان ماشین ترجمه و اجرا شوند. در نتیجه، هر نرم افزار برنامه نویسی شامل یک سیستم مترجم است که کد منبع را به زبان ماشین تبدیل می کند.

 

در نرم افزارهای برنامه نویسی چهار نوع پردازشگر زبان وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم:

مونتاژ کنندگان

اسمبلر یک برنامه زبان اسمبلی را به کد ماشین تبدیل می کند. برنامه منبع یک ورودی اسمبلر است که حاوی دستورالعمل های زبان اسمبلی است. خروجی اسمبلر کد شیء قابل خواندن توسط کامپیوتر یا کد ماشین است.

 

اشکال زداها

همانطور که از نام آن پیداست، دیباگر برای حذف اشکالات از کد استفاده می شود. این به سادگی اجازه می دهد تا برنامه های دیگر آزمایش و اشکال زدایی شوند. Debugger همچنین ممکن است دو حالت عملیاتی، شبیه سازی کامل و جزئی را ارائه دهد. برای جلوگیری از خرابی نرم افزار یا سیستم ها استفاده می شود.

مترجمان

یک پردازشگر زبان یک عبارت واحد از برنامه منبع را به کد ماشین تبدیل می کند. مفسر برنامه ای است که کد را بلافاصله قبل از رفتن به خط زیر اجرا می کند. اگر دستوری حاوی خطا باشد، مفسر در آن نقطه ترجمه را متوقف می کند و یک پیام خطا نمایش می دهد.

 

کامپایلرها

یک کامپایلر به سرعت کل برنامه منبع را در زبان سطح بالا می خواند و آن را به برنامه ای معادل در زبان ماشین ترجمه می کند.

 

چرا برنامه نویسان از نرم افزارهای برنامه نویسی استفاده می کنند؟

برنامه نویسان، مهندسان و توسعه دهندگان مسئول توسعه نرم افزار هستند. این نقش‌ها متقابل و همپوشانی دارند، و پویایی این نقش‌ها به‌طور قابل‌توجهی بین بخش‌های توسعه و جوامع متفاوت است.

برنامه نویسان که به عنوان کدنویس نیز شناخته می شوند، از نرم افزار برنامه نویسی برای نوشتن کد منبع برای رایانه های برنامه نویسی استفاده می کنند تا وظایف خاصی مانند نمایش متن و گرافیک، انجام جستجو، مسیریابی ارتباطات، پردازش سفارش آنلاین یا ادغام پایگاه داده را انجام دهند. برنامه نویسان معمولا دستورالعمل های توسعه دهندگان و مهندسان نرم افزار را تفسیر می کنند و آنها را با استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند C++ یا جاوا پیاده سازی می کنند.

سه دلیل اصلی که برنامه نویسان از نرم افزارهای برنامه نویسی استفاده می کنند به شرح زیر است:

  1. برای نوشتن نرم افزار

نرم افزار برنامه نویسی به برنامه نویسان در توسعه اپلیکیشن ها، نرم افزارها و سایر برنامه ها کمک می کند. علاوه بر این، برنامه نویسان برنامه هایی را ایجاد می کنند که باید روی سیستم عامل های مختلف مانند iOS یا Android اجرا شوند. این برنامه ها از زبان های برنامه نویسی مختلفی استفاده می کنند زیرا دارای توابع و کلاس های دیگری هستند.

 

  1. برای تست برنامه ها و رفع کد معیوب

برنامه نویسان برنامه ها را با استفاده از نرم افزارها و زبان های برنامه نویسی آزمایش و اشکال زدایی می کنند. آنها تغییرات منابع رایانه ای را که می تواند کد معیوب را نشان دهد و عملیات در حال انجام را ردیابی کند، نظارت می کنند.

 

  1. برای بهینه سازی وظایف با استفاده از کتابخانه ها

کتابخانه برنامه نویسی گروهی از کدهای از پیش نوشته شده است که برای بهینه سازی وظایف توسط برنامه نویسان استفاده می شود. توسعه دهندگان از کتابخانه ها برای ایجاد برنامه ها و وب سایت های کارآمدتر استفاده می کنند. هر کتابخانه برای حل یک مشکل خاص در نظر گرفته شده است. احراز هویت کاربر، اتصال به سرور، رابط های کاربری، مدیریت داده ها، الگوریتم ها، انیمیشن ها و غیره نمونه هایی از این موارد هستند.

 

چند الگوی معماری نرم افزار

آینده درخشان اپلیکیشن موبایل

10 روندی که آینده اپلیکیشن موبایل را شکل می دهد

گروه خودروسازی سایپا

 

 

 

 

مطالب مرتبط

fasa logo 3 - Footer Dark 02 - 1

فسا با انجام پروژه های متعدد و ارائه راه حل های مورد اعتماد در حوزه های صنعتی، بیمه ای، خدمات ارزش افزوده، حمل و نقل هوشمند و مراکز داده، امنیت و تجهیز ساختمان ها تبدیل به یکی از فعالترین شرکت های مطرح در فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح مطلوب فناوری و تکنولوژی روز شده است.

 



اطلاعات تماس



 آدرس: تهران – بلوار میرداماد – خیابان کازرون – خیابان نیکنام – پلاک ۱۰


 ایمیل: info@fasatech.com

 تلفن: 5 -26424001-021



خدمات

• تولید و توسعه نرم‌افزار(IS)

• شبکه و زیرساخت(IT)

• برنامه‌ریزی منابع انسانی(EPR)

• امنیت اطلاعات و ارتباطات

• تامین تجهیزات و سخت‌افزار

• تامین منابع انسانی متخصص



لینک‌های مرتبط
logo - Footer Dark 02 - 3
car - Footer Dark 02 - 4
bike - Footer Dark 02 - 5