در دنیای دیجیتال پر سرعت امروز، کسبوکارها دائماً به دنبال راههایی برای سادهسازی عملیات خود و افزایش کارایی خود هستند. یکی از جنبههای حیاتی اداره یک کسب و کار موفق، مدیریت موثر سفارشات است. یک نرم افزار مدیریت سفارش مشتری موثر می تواند به معنای تفاوت بین عملیات روان و هرج و مرج باشد.
سیستم مدیریت سفارش (OMS) یک روش دیجیتالی برای مدیریت چرخه عمر سفارش است. این سیستم تمام اطلاعات و فرآیندها، از جمله ثبت سفارش، مدیریت موجودی، انجام و خدمات پس از فروش را ردیابی می کند. یک OMS هم برای کسب و کار و هم برای خریدار قابل مشاهده است. سازمانها میتوانند در لحظه آگاهی نسبت به موجودیها داشته باشند و مشتریان میتوانند زمان رسیدن سفارش را بررسی کنند.
وقتی نوبت به راه اندازی یک کسب و کار موفق می رسد، مدیریت کارآمد سفارش بسیار مهم است. یک OMS یک رویکرد ساده برای رسیدگی به سفارشات به کسب و کارها ارائه می دهد و تضمین می کند که هر مرحله از فرآیند به طور روان و دقیق اجرا می شود. با استفاده از OMS، کسبوکارها میتوانند از مشکلات احتمالی پردازش دستی سفارش، مانند خطاها، تاخیرها و نارضایتی مشتری جلوگیری کنند.
مدیریت سفارش تقریباً تمام سیستم ها و فرآیندهای زنجیره تامین را لمس می کند. اکثر شرکت ها دیگر شامل مدیریت سفارش در سازمان خود نیستند. آنها شرکای متعددی مانند تامین کنندگان قطعات و قطعات، خدمات مونتاژ و بسته بندی یا مراکز توزیع را درگیر می کنند، که باعث می شود دید و کنترل سفارش از بین برود. این منجر به فرآیندهای دستی پرهزینه برای تکمیل و تحویل سفارش بدون خطا می شود. یک OMS می تواند با خودکارسازی فرآیندهای دستی و کاهش خطاها به کنترل هزینه ها و ایجاد درآمد کمک کند.
از نظر بیرونی، مدیریت سفارش تأثیر مستقیمی بر نحوه درک مشتری از یک تجارت یا برند دارد. در یک محیط همهکاناله، مشتریان انتظار تجربه یکپارچه را دارند. مشتری ممکن است به صورت آنلاین سفارش دهد اما سوالی داشته باشد و سفارش را از طریق مرکز تماس تکمیل کند. همانطور که سفارش در حال انجام است، مشتری انتظار دارد در طول مسیر بهروزرسانیهایی مانند ایمیلها را ببیند. اگر مشکلی وجود دارد، ممکن است بخواهند آن را از طریق یک کانال فیزیکی مانند فروشگاه برگردانند. هر نقطه در سفر فرصتی برای ارائه یک تجربه عالی برای مشتری و افزایش حفظ و درآمد ایجاد می کند. کانال همچنین فرصتهایی را برای ایجاد توصیههای فروش و فروش متقابل و افزایش درآمد ارائه میدهد.
هوش
فرآیندهای مدیریت سفارش را با قوانین تجاری و اهداف عملکرد سازمان تنظیم کنید.
انعطاف پذیری
سفارشات یا رویدادها را به موارد کاری منحصربفرد تقسیم کنید که می تواند به سیستم ها یا منابع مناسب هدایت شود.
موجودی در زمان واقعی
یک نمای واحد از موجودی را دریافت کنید، ببینید چه چیزی در انبار موجود است، در حمل و نقل و سطوح تقاضای فعلی – کاهش نیاز به تسریع ارسال یا حفظ موجودی ایمنی بیش از حد.
زمان بندی تحویل و خدمات
مطابقت دادن تعهدات تحویل به موجودی، منابع و مهارت ها؛ اجازه می دهد تا درخواست های خدمات به طور کارآمدتر رسیدگی شود.
فناوری های تعامل با مشتری
به پرسنل رو به مشتری دیدگاهی از مشتری، موجودی و منابع پشتیبان بدهید تا بتوانند تراکنش ها را با کارایی بیشتری انجام دهند.
بهینه سازی تحقق
دادهها را تجزیه و تحلیل کنید و گزینههایی را پیشنهاد کنید که نحوه و مکان ارسال سفارشها، زمان تحویل و هزینه را در نظر میگیرند.
مدیریت سفارش می تواند به سرعت پیچیده شود، به خصوص زمانی که حجم زیاد یا کانال های فروش و توزیع متعدد در نظر گرفته شود. این روندها به پیچیدگی می افزایند:
نرم افزارهای مدیریت سفارش (OMS) برای رسیدگی به این پیچیدگی رو به رشد و کمک به پردازش سفارشات کارآمدتر و سودآورتر تکامل یافته اند.
با افتخار تولید و توسعه نرم افزار (IS) یکی از خدمات فناوری سایپا ارتباط میباشد.