هوش مصنوعی در بازاریابی و مارکتینگ

هوش مصنوعی در بازاریابی تغییرات عظیمی را بجا خواهد گذاشت، این بدان معنی است که اگر شما یک بازاریاب هستید و از هوش مصنوعی استفاده نمی کنید از مزایای فناوری بی بهره خواهید ماند.

بازاریابی هوش مصنوعی (AI) چیست؟

بازاریابی هوش مصنوعی از فناوری‌های هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری خودکار بر اساس جمع‌آوری داده‌ها، تجزیه و تحلیل داده‌ها و مشاهدات اضافی از مخاطبان یا روندهای اقتصادی استفاده می‌کند که ممکن است بر تلاش‌های بازاریابی تأثیر بگذارد. هوش مصنوعی اغلب در  بازاریابی دیجیتالی که سرعت امری ضروری در آن است استفاده می‌شود.

ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی از داده‌ها و نمایه‌های مشتری استفاده می‌کنند تا نحوه برقراری بهترین ارتباط با مشتریان را بیاموزند، سپس پیام‌های متناسب با آن‌ها را در زمان مناسب و بدون دخالت اعضای تیم بازاریابی به آنها ارائه می‌دهند و حداکثر کارایی را تضمین می‌کنند. برای بسیاری از بازاریاب‌های دیجیتال امروزی، هوش مصنوعی برای تقویت تیم‌های بازاریابی یا انجام کارهای تاکتیکی بیشتر که نیاز به تفاوت‌های ظریف انسانی کمتری دارند، استفاده می‌شود.

کاربردهای بازاریابی هوش مصنوعی

  • تجزیه و تحلیل داده ها: جمع آوری و غربال کردن مقادیر زیادی از داده های بازاریابی از کمپین ها و برنامه های مختلف که در غیر این صورت باید به صورت دستی مرتب شوند.
  • پردازش زبان طبیعی (NLP): ایجاد زبانی شبیه انسان برای ایجاد محتوا، ربات های خدمات مشتری، شخصی سازی تجربه و موارد دیگر.
  • خرید رسانه: پیش‌بینی موثرترین تبلیغات و مکان‌های رسانه‌ای برای یک کسب‌وکار به منظور دستیابی به مخاطبان مورد نظر و به حداکثر رساندن ROI استراتژی بازاریابی.
  • تصمیم‌گیری خودکار: ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی به کسب‌وکار کمک می‌کنند تا بر اساس داده‌های گذشته یا ورودی داده‌های بیرونی تصمیم بگیرند که از کدام استراتژی بازاریابی یا رشد کسب‌وکار استفاده کنند.
  • تولید محتوا: نوشتن محتوای کوتاه و بلند برای استراتژی بازاریابی، مانند زیرنویس‌های ویدیویی، خطوط موضوع ایمیل، کپی وب، وبلاگ‌ها و موارد دیگر.
  • شخصی‌سازی بلادرنگ: تغییر تجربه مشتری از دارایی‌های بازاریابی مانند یک صفحه وب، پست اجتماعی یا ایمیل متناسب با انتخاب‌های قبلی مشتری برای تشویق به یک اقدام خاص، مانند کلیک کردن بر روی پیوند، ثبت نام برای چیزی یا خرید یک محصول

 

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی

موارد استفاده بی‌شماری برای گنجاندن بازاریابی هوش مصنوعی در برنامه‌های بازاریابی دیجیتال وجود دارد، و استفاده هر یک از این موارد مزایای متفاوتی را به همراه دارد. به عنوان مثال، هوش مصنوعی در بازاریابی می‌تواند زمینه هایی مانند کاهش ریسک، افزایش سرعت، رضایت بیشتر مشتری، افزایش درآمد و موارد دیگر را به خوبی مدیریت کند. مزایای هوش مصنوعی در بازاریابی ممکن است قابل اندازه‌گیری (تعداد فروش) یا غیرقابل اندازه‌گیری (رضایت کاربر) باشد. چند مزیت کلی وجود دارد که می تواند در موارد استفاده از بازاریابی هوش مصنوعی اعمال شود:

  • ROI (نرخ بازگشت سرمایه) کمپین افزایش یافته است

اگر به درستی استفاده شود، بازاریابان می توانند از بازاریابی هوش مصنوعی برای تغییر کل برنامه بازاریابی خود با استخراج ارزشمندترین بینش ها از مجموعه داده های خود و عمل بر روی آنها در زمان واقعی استفاده کنند. پلتفرم‌های هوش مصنوعی می‌توانند در مورد نحوه بهترین تخصیص بودجه در کانال‌های رسانه‌ای یا تجزیه و تحلیل موثرترین آگهی‌ها برای تعامل بیشتر با مشتریان، تصمیم‌گیری سریع بگیرند و بیشترین سود را از کمپین‌ها ببرند.

  • روابط بهتر با مشتری و شخصی سازی در زمان واقعی

بازاریابی هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند پیام های شخصی سازی شده را در نقاط مناسب در چرخه عمر مصرف کننده به مشتریان ارائه دهید. همچنین می تواند به بازاریابان دیجیتال کمک کند تا مشتریان در معرض خطر را شناسایی کرده و آنها را با اطلاعاتی هدف قرار دهند که آنها را به تعامل مجدد با برند وادار کند.

  • اندازه گیری بازاریابی پیشرفته

بسیاری از سازمان‌ها در همگام شدن با تمام داده‌هایی که کمپین‌های بازاریابی دیجیتال تولید می‌کنند مشکل دارند، و این امر باعث می‌شود که موفقیت به کمپین‌های خاص محدود شود. داشبوردهایی که از بازاریابی هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، دید جامع‌تری از آنچه کار می‌کند را می‌دهند تا بتوان آن را در کانال‌ها و بودجه‌های تخصیص داده شده بر اساس آن تکرار کرد.

  • سریعتر تصمیم بگیرید

بازاریابی هوش مصنوعی قادر است تجزیه و تحلیل داده های تاکتیکی را سریعتر از همتایان انسانی خود انجام دهد و از یادگیری ماشین برای رسیدن به نتایج سریع بر اساس کمپین و زمینه مشتری استفاده کند. این به اعضای تیم زمان می‌دهد تا بر روی ابتکارات استراتژیک تمرکز کنند تا بتوانند کمپین‌های مجهز به هوش مصنوعی را آگاه کنند. با بازاریابی هوش مصنوعی، بازاریابان دیجیتال دیگر مجبور نیستند برای تصمیم گیری تا پایان کمپین منتظر بمانند، بلکه می توانند از تجزیه و تحلیل بلادرنگ برای انتخاب رسانه های بهتر استفاده کنند.

 

نتیجه‌گیری

مهم نیست که تیم بازاریابی شما چقدر بزرگ یا کوچک باشد، یادگیری ماشین و ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی می‌توانند به افزایش بهره‌وری، بازگشت سرمایه و کارایی کمک کنند، در حالی که ممکن است تیم شما زمانی برای مبارزه با آن‌ها را پردازش نکند.

حتی اگر اولین تلاش شما در بازاریابی هوش مصنوعی چیزی به اندازه استفاده از یک برنامه یادگیری ماشینی برای کمک به نوشتن خطوط موضوع ایمیل برای کمپین بازاریابی دیجیتال بعدی شما باشد، قدم کوچکی به سمت آینده مبتنی بر هوش مصنوعی برداشتید و هر قدم کوچک به سمت این آینده می تواند به حفظ برند شما از رقبا  و کاهش اهداف درآمدی در تمام طول سال کمک کند.

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی در آموزش

هوش مصنوعی در منابع انسانی

کاربردهای هوش مصنوعی

تاریخچه هوش مصنوعی

لینکهای مفید:

گروه خودروسازی سایپا

مطالب مرتبط

fasa logo 3 - Footer Dark 02 - 1

فسا با انجام پروژه های متعدد و ارائه راه حل های مورد اعتماد در حوزه های صنعتی، بیمه ای، خدمات ارزش افزوده، حمل و نقل هوشمند و مراکز داده، امنیت و تجهیز ساختمان ها تبدیل به یکی از فعالترین شرکت های مطرح در فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح مطلوب فناوری و تکنولوژی روز شده است.

 



اطلاعات تماس



 آدرس: تهران – بلوار میرداماد – خیابان کازرون – خیابان نیکنام – پلاک ۱۰


 ایمیل: info@fasatech.com

 تلفن: 5 -26424001-021



خدمات

• تولید و توسعه نرم‌افزار(IS)

• شبکه و زیرساخت(IT)

• برنامه‌ریزی منابع انسانی(EPR)

• امنیت اطلاعات و ارتباطات

• تامین تجهیزات و سخت‌افزار

• تامین منابع انسانی متخصص



لینک‌های مرتبط

car - Footer Dark 02 - 3
bike - Footer Dark 02 - 4