تاثیر هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی

استفاده از هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی چشم انداز اجتماعی را تغییر داده است. هوش مصنوعی می تواند برای کاربران عمومی، بازاریابان و خود پلتفرم مفید باشد. اما با چالش هایی نیز همراه است.
این مقاله به تاثیر هوش مصنوعی بر رسانه های اجتماعی و چالشهای آن می‌پردازد.

هوش مصنوعی در حال ایجاد امواجی است که چگونه می تواند نحوه تعامل انسان ها و مصرف محتوای آنلاین را تغییر دهد.
جدیدترین کاربردهای هوش مصنوعی شامل هنر، متن و تولید صدای مصنوعی است. اما در حال حاضر در تعدادی از برنامه ها مانند شخصی سازی محتوا، مراقبت های بهداشتی، ناوبری و سیستم های تشخیص چهره استفاده می شود.

کاربردها و نمونه هایی از استفاده از هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی از هوش مصنوعی برای افزایش شخصی سازی و کارایی و در عین حال ارائه محتوای مرتبط به کاربران استفاده می کنند. کاربردهای کلیدی استفاده از هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی شامل موارد زیر است:

مدیریت تبلیغات
ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی به مدیریت و بهینه سازی تبلیغات کمک می کنند. این ابزارها معمولاً می توانند تغییرات تبلیغاتی را تجزیه و تحلیل و هدف قرار دهند و همچنین تقسیم بندی مشتریان را انجام دهند.
تجزیه و تحلیل، مرتب سازی و برچسب گذاری داده ها. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مقادیر زیادی از داده های تولید شده توسط کاربر را برای اهداف تبلیغاتی و تعدیل جمع آوری، تجزیه و تحلیل و برچسب گذاری می کنند.
ارسال و زمان بندی خودکار
ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند با پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای برنامه‌ریزی و ارسال محتوا در زمان‌های مشخص یا زمانی که بیشترین تعامل را دریافت می‌کنند، ادغام شوند.

• تولید محتوا
هوش مصنوعی مولد می تواند برای ایجاد پست های رسانه های اجتماعی با متن یا تصاویر یا ایجاد هشتگ برای یک پست توصیف شده برای یک حساب کاربری استفاده شود.
اینفلوئنسر مارکتینگ. ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی تعیین می کنند که چه کسی بهترین تأثیرگذار برای تبلیغ یک کمپین تبلیغاتی خاص است. اینفلوئنسرهای مختلف جمعیت‌شناسی هدف مخاطبان متفاوتی با دسترسی متفاوت دارند.
تعدیل محتوا ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی داده‌ها را برای پیدا کردن و فیلتر کردن هرزنامه‌ها، محتوای ناقض دستورالعمل یا نامناسب حذف می‌کنند. ابزارهای هوش مصنوعی همچنین می توانند حساب هایی را که آن محتوا را پست می کنند ممنوع کنند.
توصیه های محتوا ابزارهای هوش مصنوعی می توانند محتوای ویدیویی، متنی یا تصویری را که کاربران ممکن است بر اساس محتوای مصرف شده قبلی دوست داشته باشند، توصیه کنند.
فیلتر کردن ویدیو هوش مصنوعی در نرم افزار تشخیص چهره به شناسایی ساختارهای چهره برای شناسایی کاربران یا فیلترهای بیش از حد ویرایش شده روی کاربر کمک می کند.

به عنوان مثال، توییتر از یک ابزار هوش مصنوعی برای تعیین اینکه چه محتوایی را برای جدول زمانی کاربر توصیه می کند، استفاده می کند. توییتر همچنین از IBM Watson و ابزارهای پردازش زبان طبیعی برای تعدیل پست‌های توهین‌آمیز استفاده می‌کند.

لینکدین از هوش مصنوعی برای کمک به تیم های استخدام کننده در نوشتن شرح شغل استفاده می کند.

 

مزایای هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی

هوش مصنوعی در حال حاضر در بسیاری از سیستم‌ها استفاده می‌شود، اما محبوبیت ابزارهای مولد هوش مصنوعی، مانند Dall-E، ChatGPT و Google Bard، باعث ایجاد مکالمات گسترده در مورد استفاده و توسعه مداوم آن شده است.

از مزایای هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد یک چشم انداز رسانه های اجتماعی خوشایندتر برای شناسایی محتوای نفرت انگیز یا نامناسب.
جمع آوری احساسات مشتری برای یافتن نظرات یا پست های مثبت و منفی.
نمایش تبلیغات خاص به کاربرانی که به احتمال زیاد با یک نام تجاری درگیر هستند بر اساس داده های کاربر.
نمایش محتوای کاربرانی که ممکن است بر اساس پست‌ها، حساب‌ها یا لایک‌ها دوست داشته باشند، با هدف شخصی‌سازی بیشتر محتوا و بهبود تجربه کاربر.

خطرات هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی

هوش مصنوعی نیز سهم خود را از خطرات دارد. یکی از نگرانی‌های اصلی سوگیری هوش مصنوعی است، جایی که تصمیمات متعصبانه سیستمی به دلیل مفروضات ایجاد شده در فرآیند یادگیری ماشین گرفته می‌شود. فقدان کیفیت، عینیت و اندازه کافی بزرگ داده های آموزشی، همگی به تعصب هوش مصنوعی کمک می کنند. به همین ترتیب، انسان های مغرض ممکن است به طور ناخواسته الگوریتم های مغرضانه ایجاد کنند.
نگرانی دیگر ارتقای اتاق‌های اکو است، جایی که هزاران کاربر با یک نظر به اشتراک‌گذاری و تقویت یک دیدگاه یا باور خاص ادامه می‌دهند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با توصیه به محتوایی که کاربران به آن علاقه نشان می‌دهند، می‌توانند کاربران را در معرض محتوای مشکوک، مانند پست‌هایی که اطلاعات نادرست منتشر می‌کنند، قرار دهند. این می تواند باورهای جانبدارانه را در کاربران تقویت کند.

برخی از ابزارهای هوش مصنوعی نیز ممکن است داده‌هایی را از کاربران جمع‌آوری کنند که دیگران ممکن است آنها را مزاحم بدانند. به عنوان مثال، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ممکن است داده‌های مربوط به سن، نام، مکان، فعالیت آنلاین و متاتگ‌های عکس کاربر را به منظور ایجاد یک تجربه تبلیغاتی هدفمندتر جمع‌آوری کنند.

با توجه به حجم محتوای ارسال شده در پلتفرم هایی مانند TikTok و YouTube، معمولاً از الگوریتم های هوش مصنوعی برای تعدیل محتوا استفاده می شود. با این حال، این می‌تواند منجر به حذف نامناسب و محتوای نامناسب شود که از طریق شکاف‌ها می‌لغزد. به عنوان مثال، استفاده یوتیوب از تعدیل محتوای هوش مصنوعی زمانی منجر به حذف بسیاری از ویدیوهای نادرست شد که سازندگان پس از این واقعیت درخواست تجدید نظر کردند.

همچنین نگرانی در مورد انتشار دیپ فیک در رسانه های اجتماعی برای استفاده مخرب اجتماعی و سیاسی وجود دارد. یک بازیگر بدخواه می‌تواند تصاویر یا ویدیوهای تولید نادرست شخص دیگری را برای منافع سیاسی یا پولی پخش کند.

چگونه هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی بر مخاطبان تأثیر می گذارد؟

هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی بر کاربران نهایی، بازاریابان و شرکت های رسانه های اجتماعی تأثیر می گذارد.

شرکت های رسانه های اجتماعی از ابزارهای هوش مصنوعی برای انجام کارهای زیر استفاده می کنند:

• محتوای متوسط
• مطالب را توصیه کنید
• مرتب سازی از طریق مجموعه داده های بزرگ.
• تبلیغات هدفمند
به طور معمول، هوش مصنوعی که توسط شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به کار می‌رود، ابزارهایی را احاطه می‌کند که در پلتفرم قرار گرفته‌اند که بر ساده‌سازی فرآیندهایی مانند مدیریت حجم زیادی از داده‌ها یا هدف‌گیری تبلیغات بر اساس ترجیحات کاربر تمرکز دارند.

بازاریابان از ابزارهای هوش مصنوعی با رسانه های اجتماعی برای موارد زیر استفاده می کنند:

• زمان بندی محتوا
• ایجاد بخش مخاطب
• اینفلوئنسر مارکتینگ
• تشخیص لوگو برای نظارت بر کمپین های تبلیغاتی.
• مدیریت تبلیغات
• گوش دادن اجتماعی
ابزارهای هوش مصنوعی که بازاریابان استفاده می‌کنند شامل ابزارهای تبلیغاتی ساخته شده در پلتفرم یا ابزارهای شخص ثالثی است که با پلتفرم ادغام می‌شوند تا عملکردهای بیشتری را ارائه دهند، مانند تحلیل احساسات یا رقبا.

کاربران نهایی رسانه های اجتماعی معمولاً در سناریوهایی مانند موارد زیر با هوش مصنوعی تعامل دارند:

• برنامه ریزی محتوا و ارسال خودکار.
• نسل هشتگ
• تولید محتوای متنی یا ویدیویی
• چت ربات های هوش مصنوعی یکپارچه پلت فرم.
• فیلترهای ویدیویی

کاربران نهایی رسانه های اجتماعی با ابزارهای هوش مصنوعی که در پلتفرم رسانه های اجتماعی ساخته شده اند، تعامل دارند. این تعاملات می تواند شامل استفاده از فیلترهای ویدئویی برای تغییر ظاهر کاربر یا تعامل با یک ربات چت هوش مصنوعی برای پاسخ به سوالات باشد. کاربران نهایی همچنین می توانند از برنامه های شخص ثالث برای زمان بندی پست ها یا تولید محتوا برای ارسال استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی در نجوم

ناوبری ماهواره ای و هوش مصنوعی

چت بات هوش مصنوعی و Chat GPT

چت بات هوش مصنوعی

لینکهای مفید:

گروه خودروسازی سایپا

مطالب مرتبط

fasa logo 3 - Footer Dark 02 - 1

فسا با انجام پروژه های متعدد و ارائه راه حل های مورد اعتماد در حوزه های صنعتی، بیمه ای، خدمات ارزش افزوده، حمل و نقل هوشمند و مراکز داده، امنیت و تجهیز ساختمان ها تبدیل به یکی از فعالترین شرکت های مطرح در فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح مطلوب فناوری و تکنولوژی روز شده است.

 



اطلاعات تماس



 آدرس: تهران – بلوار میرداماد – خیابان کازرون – خیابان نیکنام – پلاک ۱۰


 ایمیل: info@fasatech.com

 تلفن: 5 -26424001-021



خدمات

• تولید و توسعه نرم‌افزار(IS)

• شبکه و زیرساخت(IT)

• برنامه‌ریزی منابع انسانی(EPR)

• امنیت اطلاعات و ارتباطات

• تامین تجهیزات و سخت‌افزار

• تامین منابع انسانی متخصص



لینک‌های مرتبط

car - Footer Dark 02 - 3
bike - Footer Dark 02 - 4