دانش بنیان

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری گفت: پیش بینی این است که تا پایان سال تا ۱۱ هزار شرکت دانش بنیان را داشته باشیم و در سال آینده حتی به ۱۵ هزار شرکت هم برسیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری با حضور در برنامه تلویزیونی «صف اول»، با اشاره به نقش پررنگ تأکیدات و توجه مقام معظم رهبری به موضوع علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت ایشان از این حوزه‌ها، عنوان کرد: یکی از عوامل بالندگی و بلوغ امروز زیست‌بوم فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان کشور، حمایت شخص مقام معظم رهبری است که حداقل سه دهه است بر گفتمان علم و فناوری تاکید داشته و با صدای رسا از جریان علم و فناوری کشور دفاع کرده‌اند که در مواردی کم نظیر و بی نظیر بوده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر دهه‌های اخیر متخصصان و دانشمندان ایرانی در فتح قله‌های علمی و فناورانه گفت: ایرانی‌ها از دیرباز در علم، فناوری و نوآوری فعالیت داشتند و اکتشافات و اختراعات متعدد، تمدن‌های عظیم و یافته‌های علمی ارزشمند، نشان‌گر ذات علاقمند و کنش‌گر مردم این سرزمین در عرصه فناوری و نوآوری است. امروز شاهد تلاش‌ها و ثمرات این نگرش هستیم.معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، پیگیری مجدانه دولت سیزدهم برای تصویب و اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان و تدوین و اجرایی‌سازی آئین‌نامه‌های مرتبط با این قانون را نشان دهنده عزم جدی این دولت برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و مردمی سازی آن دانست و افزود: دولت سیزدهم مردمی از زمان آغاز فعالیت خود، به طور مجدانه پیگیر تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان بود و با جدیت از آن دفاع کرد و لایحه جهش تولید دانش‌بنیان در قالب قانون تصویب شد. اجرای این قانون و آئین‌نامه‌های آن که از دستاوردهای دولت است از آذرماه سال گذشته با جدیت اجرا می‌شود و همین امر می‌تواند اقتصاد کشور را تحول ببخشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری عنوان کرد: پیش بینی این است که تا پایان سال تا ۱۱ هزار شرکت دانش بنیان را داشته باشیم و در سال آینده حتی به ۱۵ هزار شرکت هم برسیم.

دهقانی با اشاره به توسعه متوازن فناوری‌ها و بازار شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد: با توجه به نگرش جامعی که کشور در سال‌های گذشته داشته، از همه حوزه‌های فناوری دانشمندان و متخصصانی داریم، اما نگرش ما این است که رشد فناوری متناسب با نیاز کشور اتفاق بیافتد و اولویت بندی را در زمینه‌هایی قرار دهیم که کشور مزیت بیش‌تری دارد یا در واقع کشور نیاز جدی تری در آن حوزه‌ها دارد.

وی با اشاره به توجه جدی به حوزه‌های راهبردی و اولویت دار کشور در برنامه‌های ملی و ستادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی گفت: در حوزه اقتصاد دانش بنیان به حوزه غذا و کشاورزی توجهی ویژه داشتیم چرا که کشور برای تحقق امنیت غذا و کشاورزی باید در این حوزه دانش بنیان بشود. در حوزه‌هایی که مزیت داشتیم مانند نفت و معدن در توسعه فناوری گام برداشتیم و در توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه‌هایی که عقب ماندگی‌هایی داشتیم مانند کشاورزی و غذا، حمایت‌های ویژه‌ای را آغاز کرده‌ایم.

دهقانی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه سلامت شامل دارو، درمان و تجهیزات پزشکی گفت: حوزه دارو، درمان و تجهیزات پزشکی جز حوزه‌های دارای ظرفیت است و همچنین نفت و انرژی و فناوری اطلاعات از حوزه‌هایی هستند که طی سال‌های اخیر توجه جدی در دنیا به آنها صورت گرفته و کشور نیز در مسیر توسعه این فناوری‌ها گام‌های جدی برداشته است.

مطالب مرتبط

fasa logo 3 - Footer Dark 02 - 2

فسا با انجام پروژه های متعدد و ارائه راه حل های مورد اعتماد در حوزه های صنعتی، بیمه ای، خدمات ارزش افزوده، حمل و نقل هوشمند و مراکز داده، امنیت و تجهیز ساختمان ها تبدیل به یکی از فعالترین شرکت های مطرح در فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح مطلوب فناوری و تکنولوژی روز شده است.

 



اطلاعات تماس



 آدرس: تهران – بلوار میرداماد – خیابان کازرون – خیابان نیکنام – پلاک ۱۰


 ایمیل: info@fasatech.com

 تلفن: 5 -26424001-021



خدمات

• تولید و توسعه نرم‌افزار(IS)

• شبکه و زیرساخت(IT)

• برنامه‌ریزی منابع انسانی(EPR)

• امنیت اطلاعات و ارتباطات

• تامین تجهیزات و سخت‌افزار

• تامین منابع انسانی متخصص



لینک‌های مرتبط
logo - Footer Dark 02 - 4
car - Footer Dark 02 - 5
bike - Footer Dark 02 - 6