چت بات هوش مصنوعی و Chat GPT

 

تفاوت بین چت بات هوش مصنوعی و Chat GPT

بحث های زیادی در مورد ChatGPT و تأثیری که می تواند بر طیف وسیعی از صنایع داشته باشد وجود دارد. اما از چه نظر شبیه یا متفاوت از چت ربات های هوش مصنوعی موجود است؟ هم ChatGPT و هم چت ربات‌های هوش مصنوعی محاوره‌ای می‌توانند پاسخ‌هایی شبیه به انسان به سؤالات افراد ارائه دهند و از حجم عظیمی از داده‌ها و آموزش استفاده کنند. و هم ChatGPT و هم برخی ربات‌های چت هوش مصنوعی، از جمله ما در CM.com، از یک مدل یادگیری ماشینی ترانسفورماتور برای ارائه پاسخ‌های سریع و دقیق که نیازهای کاربر را برآورده می‌کند، استفاده می‌کنند.

تفاوت های اساسی بین ChatGPT و چت ربات هوش مصنوعی وجود دارد. ChatGPT یک مدل هوش مصنوعی است که با استفاده از حجم عظیمی از داده ها ساخته شده است، اما فقط تا سال 2021 که آموزش آن تکمیل شد. نمی‌تواند توسط یک کسب‌وکار به‌روزرسانی شود یا در کانال‌های خاصی مانند واتس‌اپ یا چت اینترنتی اعمال شود. رفتار آن نیز غیرقابل پیش بینی است. ChatGPT می تواند پاسخ های چشمگیری ارائه دهد. اما همچنین می‌تواند پاسخ‌هایی با صدای چشمگیر – اما از نظر واقعیات نادرست- ارائه دهد. کسب‌وکارها کنترلی بر خروجی هوش مصنوعی تولیدی که ChatGPT می‌تواند به مشتریان ارائه دهد، ندارند.

از سوی دیگر، یک ربات چت هوش مصنوعی، در حالی که هنوز پاسخ‌های انعطاف‌پذیر و طبیعی ارائه می‌دهد، می‌تواند با زمینه خاص یک سازمان سازگار شود. همچنین می‌توان پاسخ‌ها را قبل از ارسال به مشتریان برای دقت و لحن بررسی کرد. به طور کلی، چت ربات‌های هوش مصنوعی نسبت به ChatGPT، ریسک کمتری برای کسب‌وکارها دارند.

بهترین روش های ربات چت هوش مصنوعی

با وجود تمام هیجانی که در حال حاضر توسط هوش مصنوعی ایجاد می شود، اگر کسب و کارها کمی سرگردان شوند، قابل درک است. اما قبل از اینکه آنها ابتدا وارد دنیای چت ربات های هوش مصنوعی شوند، مهم است که ابتدا چند روش برتر را در نظر بگیرند.

ابتدا مطمئن شوید که ایده روشنی از مخاطبین هدف خود دارید. آیا می خواهید ربات چت هوش مصنوعی شما از ورود مشتری پشتیبانی کند یا به مشتریان با تجربه تر در عیب یابی کمک کند؟ داده ها و آموزش هایی که زیربنای چت ربات هوش مصنوعی شما را تشکیل می دهند بسته به مخاطبان شما به طور قابل توجهی متفاوت است. همچنین، در مورد بهترین راه‌های تعامل با آن‌ها با دقت فکر کنید، زیرا چت‌بات‌ها را می‌توان در کانال‌های ارتباطی مختلف اعمال کرد.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید رابط کاربری چت ربات هوش مصنوعی شما است. ربات چت شما ممکن است پاسخ های بسیار مفیدی بدهد، اما اگر رابط کاربری نامناسب باشد، مشتریان از آن استفاده نخواهند کرد. و به یاد داشته باشید که چت ربات هوش مصنوعی شما هرگز محصول نهایی نیست. تعاملات کاربر را تجزیه و تحلیل کنید، بازخورد بخواهید، و در صورت لزوم، بهبودهایی را انجام دهید. چت ربات‌های هوش مصنوعی نسبتاً جدید هستند، بنابراین مهم است که آماده باشید تا پیشنهاد خود را بر اساس آخرین پیشرفت‌ها اصلاح کنید.

بیشتر بخوانید:

چت بات هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در بهداشت و درمان

هوش مصنوعی در حمل و نقل

هوش مصنوعی در امنیت داده

لینکهای مفید:

گروه خودروسازی سایپا

مطالب مرتبط

fasa logo 3 - Footer Dark 02 - 1

فسا با انجام پروژه های متعدد و ارائه راه حل های مورد اعتماد در حوزه های صنعتی، بیمه ای، خدمات ارزش افزوده، حمل و نقل هوشمند و مراکز داده، امنیت و تجهیز ساختمان ها تبدیل به یکی از فعالترین شرکت های مطرح در فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح مطلوب فناوری و تکنولوژی روز شده است.

 



اطلاعات تماس



 آدرس: تهران – بلوار میرداماد – خیابان کازرون – خیابان نیکنام – پلاک ۱۰


 ایمیل: info@fasatech.com

 تلفن: 5 -26424001-021



خدمات

• تولید و توسعه نرم‌افزار(IS)

• شبکه و زیرساخت(IT)

• برنامه‌ریزی منابع انسانی(EPR)

• امنیت اطلاعات و ارتباطات

• تامین تجهیزات و سخت‌افزار

• تامین منابع انسانی متخصص



لینک‌های مرتبط

car - Footer Dark 02 - 3
bike - Footer Dark 02 - 4