چت بات هوش مصنوعی چیست؟

در این  مقاله به معرفی چت ربات هوش مصنوعی و کاربردهای آن می‌پردازیم.

چت ربات هوش مصنوعی چیست؟

چت ربات هوش مصنوعی نرم افزاری است که از طریق زبان نوشتاری با انسان در تعامل است. اغلب در صفحات وب یا سایر برنامه های دیجیتال برای پاسخگویی به سوالات مشتری بدون نیاز به عوامل انسانی تعبیه شده است، بنابراین خدمات مقرون به صرفه و بدون دردسر مشتری را ارائه می دهد.

چت ربات هوش مصنوعی یک برنامه کامپیوتری است که ارتباطات انسانی را شبیه سازی می کند. چت بات ها اغلب در موقعیت های مختلف آنلاین، از خدمات مشتری گرفته تا فروش، استفاده می شوند. یکی از شناخته‌شده‌ترین نمونه‌های هوش مصنوعی مکالمه‌ای که از طریق ربات‌های چت ارائه می‌شود، شامل سایت‌های تجارت الکترونیک است که در آن ربات‌ها به مشتریان اجازه می‌دهند درباره یک محصول خاص سؤال بپرسند و پاسخ فوری دریافت کنند.

موفق-chatbot

همانطور که فناوری زیربنای چت ربات های هوش مصنوعی پیشرفت کرده است، آنها از ابزارهای ابتدایی به ابزارهایی تبدیل شده اند که می توانند در سطحی کاملاً انسانی و شخصی با مصرف کنندگان درگیر شوند.

چت ربات های هوش مصنوعی چگونه کار می کنند؟

اگرچه ساده ترین نوع ربات چت، یک چت ربات اسکریپت شده، با ارائه پاسخ به سوالات مشتریان با پیروی از قوانین تنظیم شده کار می کند، یک چت ربات هوش مصنوعی کمی متفاوت عمل می کند. یک ربات چت هوش مصنوعی با ترکیب یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک مقصود کاربر و پاسخگویی به یک پرسش به شیوه‌ای طبیعی‌تر کار می‌کند.

برخلاف ربات‌های چت مبتنی بر قوانین و اسکریپت، چت‌ربات‌های هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی آموزش داده می‌شوند تا بتوانند به سؤالات باز پاسخ صحیح دهند. اگرچه این بدان معنی است که راه اندازی چت ربات های هوش مصنوعی نسبت به چت ربات های اسکریپت شده کمی بیشتر طول می کشد، اما آنها می توانند از تعاملات مشتری یاد بگیرند و پاسخ های خود را بهبود بخشند.

از این نظر، چت ربات‌های هوش مصنوعی مطمئناً برای کسب‌وکارهایی در صنایعی که به سرعت در حال حرکت هستند، مفیدتر هستند، جایی که انواع سؤالات مطرح شده توسط مشتری احتمالاً تغییر می‌کند. یک چت ربات هوش مصنوعی می‌تواند از مکالمات قبلی، مستندات نمایندگان پشتیبانی مشتری و هر داده مرتبط دیگری برای شناسایی زبان، زمینه و هدف قبل از ارائه یک پاسخ مفید به درخواست مشتری استفاده کند – حتی اگر به طور دقیق با درخواست مشتری مطابقت نداشته باشد. قوانین پیکربندی شده ای که توسط ربات های ساده تر استفاده می شود.

آیا همه چت ربات ها از هوش مصنوعی استفاده می کنند؟

همه چت ربات ها از هوش مصنوعی استفاده نمی کنند. برخی از آنها مبتنی بر قوانین هستند و گفت و گوهای کاملاً ساختار یافته را بر اساس ورودی کاربر ارائه می دهند. آنها تنها زمانی قادر به تشخیص سوالات و نظرات هستند که با کلمات کلیدی انتخاب شده توسط برنامه نویس چت بات مطابقت داشته باشند. از سوی دیگر، یک ربات هوش مصنوعی از یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی برای پاسخگویی به ورودی انسان حتی زمانی که از یک اسکریپت از پیش برنامه ریزی شده منحرف می شود، استفاده می کند.

مزایای چت ربات هوش مصنوعی چیست؟

در مقایسه با یک ربات چت مبتنی بر قوانین، یک چت ربات هوش مصنوعی چندین مزیت اضافی دارد شامل:

در دسترس بودن

با استفاده از یک ربات هوش مصنوعی به جای یک عامل انسانی، ارائه دسترسی 24/7 برای کسب و کارها بسیار آسان تر می شود. هر زمان که یک مصرف کننده سوالی داشته باشد، یک ربات چت هوش مصنوعی آماده پاسخگویی فوری است. بر اساس سیستم ها و پایگاه های داده یکپارچه، در واقع می تواند به مشتری کمک کند. یک چت ربات دارای اسکریپت فقط می تواند اسکریپت را دنبال کند.

انطباق پذیر 

چه برای خدمات مشتری یا پشتیبانی منابع انسانی، تولید سرنخ یا کمک فروش، چت ربات های هوش مصنوعی کاربردهای مختلفی دارند. ربات می تواند با نیازهای مشتری سازگار شود.

مقرون به صرفه بودن

یکی از محرک های اصلی استفاده از چت ربات های هوش مصنوعی مقرون به صرفه بودن آنهاست. هزینه کل مالکیت در مقایسه با به کارگیری اعضای انسانی اضافی از کارکنان پایین است.

تجربه مشتری 

با جمع آوری انبوهی از داده های اضافی، چت ربات های هوش مصنوعی می توانند تجربه مشتری را تا حد زیادی بهبود بخشند. با تقویت تعاملات بیشتر، آنها می توانند سفر مشتری را ساده کنند، شخصی سازی در زمان واقعی ارائه دهند و شرکت ها را قادر به جمع آوری داده های عملی کنند که می تواند برای بهبود محصولات و خدمات استفاده شود. با یک ربات پیشرفته و مجهز به هوش مصنوعی، مشتری می تواند کل سفر مشتری خود را در مکالمات انجام دهد.

چگونه یک چت بات هوش مصنوعی بسازیم؟

در حالی که صحبت در مورد یادگیری ماشین و هوش مصنوعی ممکن است ایده ساخت ربات چت هوش مصنوعی مکالمه خود را دلهره آور کند، کمک در دسترس است. با تفکر دقیق در مورد آنچه می خواهید با چت بات خود به دست آورید، شروع کنید، یک استراتژی کاملاً تعریف شده ارائه دهید، و سپس شروع به تقویت چت بات خود با داده های مورد نیاز خود کنید.

اگرچه ممکن است در ابتدا چالش برانگیز به نظر برسد، ایجاد یک چت بات به طرز شگفت آوری ساده است. در اینجا دلیل آن است:

بدون کد – بسیاری از خدمات ایجاد ربات چت گزینه های کم یا بدون کد را ارائه می دهند تا افرادی که تجربه کدنویسی ندارند بتوانند چت بات خود را ایجاد کنند.

ادغام آسان – چت ربات ها را می توان در انواع کانال های ارتباطی مشتری، از جمله واتس اپ، فیس بوک مسنجر، وایبر، تلگرام، اس ام اس، گوگل RCS و برنامه های چت وب ادغام کرد.

تست و بهینه سازی – هنگامی که ربات چت خود را ساختید، می توانید آن را روی یک سرور محلی با دوستان و همکاران آزمایش کنید تا مشکلات احتمالی را شناسایی کنید. سپس می‌توان این موارد را قبل از عرضه گسترده‌تر حل کرد. داده ها به شما کمک می کند تا به طور مداوم پیشرفت کنید.

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی در بهداشت و درمان

هوش مصنوعی در حمل و نقل

هوش مصنوعی در امنیت داده

هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک

 

مطالب مرتبط

fasa logo 3 - Footer Dark 02 - 1

فسا با انجام پروژه های متعدد و ارائه راه حل های مورد اعتماد در حوزه های صنعتی، بیمه ای، خدمات ارزش افزوده، حمل و نقل هوشمند و مراکز داده، امنیت و تجهیز ساختمان ها تبدیل به یکی از فعالترین شرکت های مطرح در فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح مطلوب فناوری و تکنولوژی روز شده است.

 



اطلاعات تماس



 آدرس: تهران – بلوار میرداماد – خیابان کازرون – خیابان نیکنام – پلاک ۱۰


 ایمیل: info@fasatech.com

 تلفن: 5 -26424001-021



خدمات

• تولید و توسعه نرم‌افزار(IS)

• شبکه و زیرساخت(IT)

• برنامه‌ریزی منابع انسانی(EPR)

• امنیت اطلاعات و ارتباطات

• تامین تجهیزات و سخت‌افزار

• تامین منابع انسانی متخصص



لینک‌های مرتبط

car - Footer Dark 02 - 3
bike - Footer Dark 02 - 4