آخرین فناوری هوش مصنوعی مولد

در این مقاله قصد داریم درباره آخرین فناوری هوش مصنوعی مولد تا امروز صحبت کنیم.قبل از اینکه وارد بحث شویم توجه کنید که  این مقاله در ادامه رشته مقالات هوش مصنوعی مولد آمده است که لینک آنها در پایان نوشته شده است.

آخرین فناوری هوش مصنوعی مولد که تعریف شده است

AgentGPT

AgentGPT یک ابزار هوش مصنوعی مولد است که کاربران را قادر می‌سازد تا عوامل هوش مصنوعی مستقلی ایجاد کنند که بتوان طیف وسیعی از وظایف را به آنها محول کرد.

هنر هوش مصنوعی (هنر هوش مصنوعی)
هنر هوش مصنوعی هر شکلی از هنر دیجیتال است که با ابزارهای هوش مصنوعی ایجاد یا تقویت شده است.

اعلان هوش مصنوعی
اعلان هوش مصنوعی (AI) حالتی از تعامل بین یک انسان و یک LLM است که به مدل اجازه می‌دهد خروجی مورد نظر را تولید کند. این تعامل می تواند به صورت سوال، متن، قطعه کد یا مثال باشد.

مهندس سریع هوش مصنوعی
یک مهندس سریع هوش مصنوعی (AI) متخصص در ایجاد پیام‌ها یا نشانه‌های مبتنی بر متن است که توسط مدل‌های زبان بزرگ و ابزارهای هوش مصنوعی قابل تفسیر و درک هستند.

تیم قرمز هوش مصنوعی
تیم‌سازی قرمز هوش مصنوعی، تمرین شبیه‌سازی سناریوهای حمله بر روی یک برنامه هوش مصنوعی برای مشخص کردن نقاط ضعف و برنامه‌ریزی اقدامات پیشگیرانه است. این فرآیند به ایمن سازی مدل هوش مصنوعی در برابر مجموعه ای از تاکتیک های احتمالی نفوذ و نگرانی های عملکردی کمک می کند.

بستر آمازون
Amazon Bedrock – همچنین به عنوان AWS Bedrock شناخته می شود – یک پلتفرم یادگیری ماشینی است که برای ساخت برنامه های هوش مصنوعی (AI) مولد بر روی پلت فرم رایانش ابری خدمات وب آمازون استفاده می شود.

خودکار GPT
Auto-GPT یک عامل هوش مصنوعی منبع باز آزمایشی است که مبتنی بر مدل زبان GPT-4 است که به طور مستقل وظایف را برای دستیابی به یک هدف تصویر بزرگ تعیین شده توسط کاربر به هم متصل می کند.

هوش مصنوعی خودمختار
هوش مصنوعی خودمختار شاخه‌ای از هوش مصنوعی است که در آن سیستم‌ها و ابزارها به اندازه کافی پیشرفته هستند تا با نظارت و مشارکت محدود انسانی عمل کنند.

تحریک زنجیره ای از فکر
پیشنهاد زنجیره‌ای فکری یک تکنیک مهندسی سریع است که هدف آن بهبود عملکرد مدل‌های زبانی در کارهایی است که نیاز به منطق، محاسبه و تصمیم‌گیری دارند.

جما
Gemma مجموعه ای از مدل های منبع باز GenAI سبک وزن است که عمدتاً برای توسعه دهندگان و محققان ایجاد شده توسط آزمایشگاه تحقیقاتی Google DeepMind طراحی شده است.

گوگل جمینی
Google Gemini یک خانواده از مدل‌های زبان بزرگ هوش مصنوعی چندوجهی (AI) است که دارای قابلیت‌هایی در درک زبان، صدا، کد و ویدیو است.

تجربه مولد جستجوی گوگل
Google Search Generative Experience (SGE) مجموعه‌ای از قابلیت‌های جستجو و رابط است که نتایج مولد مبتنی بر هوش مصنوعی را در پاسخ‌های جستجوی موتور جستجوی Google ادغام می‌کند.

آزمایشگاه جستجوی گوگل (GSE)
GSE ابتکاری از بخش Google Alphabet برای ارائه قابلیت‌ها و آزمایش‌های جدید برای جستجوی Google در قالب پیش‌نمایش قبل از در دسترس قرار گرفتن عمومی است.

شبکه های عصبی گراف (GNN)
شبکه های عصبی گراف (GNN) نوعی معماری شبکه عصبی و روش یادگیری عمیق است که می تواند به کاربران در تجزیه و تحلیل نمودارها کمک کند و آنها را قادر می سازد تا بر اساس داده های توصیف شده توسط گره ها و لبه های نمودار پیش بینی کنند.

ترجمه تصویر به تصویر
ترجمه تصویر به تصویر یک تکنیک هوش مصنوعی (AI) مولد است که تصویر منبع را به تصویر هدف ترجمه می‌کند و در عین حال ویژگی‌های بصری خاص تصویر اصلی را حفظ می‌کند.

امتیاز آغازین
امتیاز اولیه (IS) یک الگوریتم ریاضی است که برای اندازه گیری یا تعیین کیفیت تصاویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی از طریق یک شبکه متخاصم مولد (GAN) استفاده می شود. کلمه “شروع” به جرقه خلاقیت یا شروع اولیه یک فکر یا عمل به طور سنتی توسط انسان ها اشاره دارد.

نمودار دانش در ML
در حوزه یادگیری ماشین، نمودار دانش یک نمایش گرافیکی است که ارتباطات بین موجودات مختلف را نشان می‌دهد. این شامل گره هایی است که نهادها یا مفاهیم را نشان می دهد و یال ها که روابط بین آن موجودیت ها را نشان می دهد.

LangChain
LangChain یک چارچوب متن باز است که به توسعه دهندگان نرم افزاری که با هوش مصنوعی (AI) و زیر مجموعه یادگیری ماشین آن کار می کنند، اجازه می دهد تا مدل های زبان بزرگ را با سایر اجزای خارجی برای توسعه برنامه های کاربردی مبتنی بر LLM ترکیب کنند.

مدل‌های زبان ماسک‌شده (MLM)
MLM ها در وظایف پردازش زبان طبیعی برای آموزش مدل های زبان استفاده می شوند. کلمات و نشانه‌های خاص در یک ورودی خاص به‌طور تصادفی در این رویکرد پوشانده یا پنهان می‌شوند و سپس مدل آموزش داده می‌شود تا با استفاده از زمینه ارائه‌شده توسط کلمات اطراف، این عناصر ماسک‌دار را پیش‌بینی کند.

یادگیری کیو
یادگیری کیو یک رویکرد یادگیری ماشینی است که یک مدل را قادر می‌سازد تا به طور مکرر یاد بگیرد و با انجام اقدامات صحیح در طول زمان بهبود یابد.

یادگیری تقویتی از بازخورد انسانی (RLHF)
RLHF یک رویکرد یادگیری ماشینی است که تکنیک‌های یادگیری تقویتی، مانند پاداش‌ها و مقایسه‌ها را با راهنمایی انسانی برای آموزش یک عامل هوش مصنوعی ترکیب می‌کند.

نسل افزایش یافته بازیابی
نسل افزوده شده بازیابی (RAG) یک چارچوب هوش مصنوعی (AI) است که داده‌ها را از منابع خارجی دانش برای بهبود کیفیت پاسخ‌ها بازیابی می‌کند.

پیش آموزش مدل زبان تقویت شده بازیابی
مدل زبان تقویت‌شده بازیابی که به آن REALM یا RALM نیز گفته می‌شود، یک مدل زبان هوش مصنوعی است که برای بازیابی متن و سپس استفاده از آن برای انجام وظایف مبتنی بر سؤال طراحی شده است.

شبکه معنایی (گراف دانش)
شبکه معنایی یک ساختار دانشی است که چگونگی ارتباط مفاهیم با یکدیگر و نحوه ارتباط آنها را نشان می دهد. شبکه های معنایی از برنامه نویسی هوش مصنوعی برای استخراج داده ها، اتصال مفاهیم و جلب توجه به روابط استفاده می کنند.

رمزگذار خودکار متغیر (VAE)
رمزگذار خودکار متغیر یک الگوریتم هوش مصنوعی مولد است که از یادگیری عمیق برای تولید محتوای جدید، تشخیص ناهنجاری ها و حذف نویز استفاده می کند.

جاسازی های برداری
تعبیه‌های برداری، نمایش‌های عددی هستند که روابط و معنای کلمات، عبارات و دیگر انواع داده‌ها را نشان می‌دهند.

چند مدل مولد برای پردازش زبان طبیعی

برخی از مدل های مولد برای پردازش زبان طبیعی شامل موارد زیر است:

XLNet دانشگاه کارنگی ملون
GPT (ترانسفورماتور از پیش آموزش دیده مولد) OpenAI
ALBERT گوگل (برت “A Lite”)
Google BERT
Google LaMDA

آیا هوش مصنوعی هرگز آگاهی پیدا می کند؟

برخی از طرفداران هوش مصنوعی بر این باورند که هوش مصنوعی مولد گامی اساسی به سوی هوش مصنوعی همه منظوره و حتی آگاهی است. یکی از آزمایش‌کننده‌های اولیه چت ربات LaMDA گوگل حتی زمانی که به طور عمومی اعلام کرد که این ربات حساس است، سر و صدای زیادی به پا کرد. سپس او را از شرکت آزاد کردند.

در سال 1993، نویسنده علمی تخیلی آمریکایی و دانشمند کامپیوتر، ورنور وینج، اظهار داشت که در 30 سال آینده، ما توانایی تکنولوژیکی برای ایجاد یک “هوش مافوق بشری” – هوش مصنوعی که از انسان ها باهوش تر است – خواهیم داشت که پس از آن دوره بشری خواهد بود. پایان. Ray Kurzweil پیشگام هوش مصنوعی چنین “تکینگی” را تا سال 2045 پیش بینی کرد.

بسیاری دیگر از کارشناسان هوش مصنوعی فکر می کنند که می تواند بسیار دورتر باشد. رادنی بروکس، پیشگام ربات، پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی در طول عمرش حس یک کودک 6 ساله را به دست نمی‌آورد، اما می‌تواند تا سال 2048 مانند یک سگ باهوش و توجه به نظر برسد.

 

هوش مصنوعی تهدیدی برای بشریت است؟

شرکت ها باید در مورد هشدارهای اخیر در مورد تهدید هوش مصنوعی برای بشریت چه تصمیمی بگیرند؟ کارشناسان و متخصصان اخلاق هوش مصنوعی نظرات و توصیه های عملی را برای مدیریت ریسک هوش مصنوعی ارائه می دهند.

 

قبل از شروع این مقاله بخوانید:

هوش مصنوعی مولد

شبکه عصبی در هوش مصنوعی مولد

کاربردهای هوش مصنوعی مولد

خطرات هوش مصنوعی مولد

هوش مصنوعی مولد در مقابل هوش مصنوعی

هوش مصنوعی مولد جایگزین مشاغل

برای مطالعه مقالات مربوط به هوش مصنوعی، به لینک زیر مراجعه کنید:

هوش مصنوعی

لینکهای مفید:

گروه خودروسازی سایپا

مطالب مرتبط

fasa logo 3 - Footer Dark 02 - 1

فسا با انجام پروژه های متعدد و ارائه راه حل های مورد اعتماد در حوزه های صنعتی، بیمه ای، خدمات ارزش افزوده، حمل و نقل هوشمند و مراکز داده، امنیت و تجهیز ساختمان ها تبدیل به یکی از فعالترین شرکت های مطرح در فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح مطلوب فناوری و تکنولوژی روز شده است.

 



اطلاعات تماس



 آدرس: تهران – بلوار میرداماد – خیابان کازرون – خیابان نیکنام – پلاک ۱۰


 ایمیل: info@fasatech.com

 تلفن: 5 -26424001-021



خدمات

• تولید و توسعه نرم‌افزار(IS)

• شبکه و زیرساخت(IT)

• برنامه‌ریزی منابع انسانی(EPR)

• امنیت اطلاعات و ارتباطات

• تامین تجهیزات و سخت‌افزار

• تامین منابع انسانی متخصص



لینک‌های مرتبط
car - Footer Dark 02 - 3
bike - Footer Dark 02 - 4