مهارت ها و مسئولیت های یک مدیر منابع انسانیHRM

HRM معمولاً به مراحل قبل از استخدام و استخدام، و همچنین زیربخش‌های خاص‌تر تقسیم می‌شود که یک مدیر منابع انسانی به هر یک اختصاص داده می‌شود. حوزه های نظارت بر مدیریت منابع انسانی شامل موارد زیر است:

  • جذب کارمند
  • ورود و نگهداری
  • مدیریت استعداد و نیروی کار
  • تعیین نقش شغلی
  • توسعه شغلی
  • غرامت و مزایا
  • رعایت قانون کار
  • مدیریت اجرایی
  • آموزش و توسعه
  • برنامه ریزی جانشینی
  • مشارکت و شناخت کارکنان
  • تیم سازی

مدیران منابع انسانی از داشتن مهارت ها و تجربه در زمینه های مختلف سود می برند.

ضروری ترین مهارت های مدیر منابع انسانیHRM

 

  • ارتباط. سطح بالایی از قابلیت های کلامی و نوشتاری در اکثر مشاغل مدیریت منابع انسانی مورد نیاز است.
  • جذب و جذب استعداد. وظایف در این زمینه شامل نوشتن شرح شغل، انجام مصاحبه، ارزیابی نامزدها، مذاکره با پیشنهادات و استخدام کارمندان جدید است.
  • روابط کارمندان. مدیران منابع انسانی برای رسیدگی به شکایات و ایجاد تجربیات مثبت کارکنان باید مهارت های روابط کار داشته باشند.
  • رعایت الزامات قانونی. مدیران منابع انسانی باید با قوانین و مقررات استخدامی به روز باشند.
  • مدیریت و حل تعارض قابلیت های میانجی گری به مدیران منابع انسانی کمک می کند تا تعارضات و سایر موقعیت های دشوار را حل کنند.
  • مدیریت اجرایی. مدیران باید استانداردهای عملکردی را تعیین کنند و به کارکنان کمک کنند تا مهارت‌هایی را برای دستیابی به آنها توسعه دهند.
  • تفکر استراتژیک. مشاغل مدیریت منابع انسانی نیاز به تفکر سطح بالایی دارند، مانند همسو کردن استراتژی های منابع انسانی با اهداف شرکت.
  • تجزیه و تحلیل. مهارت های تجزیه و تحلیل داده ها به تجزیه و تحلیل معیارهای نیروی کار و ارائه بینش برای تصمیم گیری کمک می کند.
  • تطبیق پذیری. مدیران منابع انسانی باید بتوانند به طور مداوم با تغییر محل کار و مسائل اجتماعی مقابله کنند.
  • اخلاق و رازداری. این مهارت ها مستلزم آگاهی از الزامات محرمانگی و حفظ حریم خصوصی و همچنین استانداردهای اخلاقی عمومی و خاص صنعت است.

اهداف خاص تر HRM شامل موارد زیر است:

  1. از مهارت ها و توانایی های هر کارمند به طور کامل استفاده کنید.
  2. اطمینان حاصل کنید که کارکنان آموزش های مناسب را دریافت کرده اند.
  3. ایجاد و حفظ یک تجربه مثبت کارکنان با رضایت و کیفیت زندگی بالا، به طوری که کارکنان می توانند بهترین تلاش خود را در کار خود سهیم کنند.
  4. خط مشی ها، رویه ها، قوانین و مقررات شرکت را به کارکنان ابلاغ کنید.
  5. سیاست ها و رفتارهای اخلاقی، قانونی و مسئولیت پذیر اجتماعی را در محل کار حفظ کنید.
  6. تغییرات داخلی و خارجی را مدیریت کنید که ممکن است بر کارکنان و کارکنان تأثیر بگذارد.

 

نرم افزار HRM

تقریباً تمام حوزه‌های مدیریت منابع انسانی دارای نرم‌افزار پیچیده‌ای هستند که فرآیندهای منابع انسانی را به درجات مختلف، همراه با ویژگی‌های دیگر، مانند تجزیه و تحلیل، خودکار می‌کند. به عنوان مثال، استخدام نامزدهای شغلی شاهد رشد بسیار زیادی در تعداد ابزارهای نرم افزاری و سیستم های مدیریتی بوده است که با کارفرمایان و نامزدهای شغلی مطابقت دارند. این سیستم ها همچنین مراحل دیگری را در فرآیند استخدام، مانند مصاحبه و بررسی، مدیریت می کنند.

 

نرم افزار HRM اغلب به عنوان سیستم های داخلی ارائه می شود. با این حال، تقریباً همه حوزه‌های فناوری منابع انسانی به پلتفرم‌های نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس مبتنی برابر منتقل شده‌اند.

 

فرصت ها و الزامات شغلی HRM

مدرک لیسانس به طور معمول برای حرفه ای در مدیریت منابع انسانی مورد نیاز است. برخی از مراکز مدارک HRM  ارائه می‌دهند که مسیر شغلی را به سمت یک موقعیت اولیه منابع انسانی ارائه می‌دهند. راه دیگر برای یافتن شغل در HR این است که دوره کارشناسی را در یک رشته مرتبط مانند مدیریت بازرگانی تکمیل کنید.

چندین سال تجربه در نقش های سنگین عملیاتی می تواند هنگام انتقال شغلی به موقعیت منابع انسانی ارزشمند باشد. برای کسانی که فاقد مدرک کارشناسی مرتبط یا تجربه کاری قابل ترجمه هستند، برنامه های کارشناسی ارشد ویژه منابع انسانی وجود دارد که به ایجاد دانش، مهارت ها و صلاحیت های لازم کمک می کند.

سابقه HRM

مدیریت منابع انسانی مدرن را می توان به قرن هجدهم ردیابی کرد. انقلاب صنعتی بریتانیا باعث ایجاد کارخانه های بزرگ و افزایش بی سابقه ای در تقاضا برای کارگران شد.

با توجه به اینکه بسیاری از این کارگران ساعات طولانی کار می کنند – اغلب در روزهای کاری 16 ساعته کار می کنند – آشکار شد که رضایت و شادی کارگران رابطه مثبت قوی با بهره وری دارند. به دنبال به حداکثر رساندن ROI، برنامه های رضایت کارگران معرفی شدند. شرایط کارخانه، نگرانی های ایمنی و حقوق کارگران نیز در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 مورد توجه قرار گرفت.

بخش های منابع انسانی در سازمان ها در قرن بیستم شروع به ظهور کردند. آنها اغلب به عنوان بخش های مدیریت پرسنل شناخته می شدند که با الزامات انطباق قانونی سر و کار داشتند و برنامه های رضایت و ایمنی کارگران را اجرا می کردند. پس از جنگ جهانی دوم، برنامه های آموزشی ارتش ایالات متحده به عنوان الگویی در برخی از شرکت ها مورد استفاده قرار گرفت که شروع به تبدیل آموزش کارکنان به یک نقطه مورد تاکید کردند.

بخش های پرسنلی در دهه 1970 برچسب منابع انسانی را به خود گرفتند. عامل اصلی که HR را از مدیریت پرسنل متمایز می کند، روشی است که از فناوری برای بهبود ارتباطات و دسترسی به اطلاعات کارکنان استفاده می شود.

 

روند HRM

فرصت های شغلی برای مشاغل در HRM همچنان قوی است. شرکت‌ها تفاوت استراتژیک یک بخش منابع انسانی خوب را تشخیص می‌دهند و بر این اساس روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. در نتیجه، تقاضای مشاغل منابع انسانی رو به افزایش است.

با توجه به اداره آمار کار ایالات متحده (BLS)، انتظار می رود عناوین شغلی HRM در ایالات متحده بین سال های 2022 تا 2023 5 درصد رشد کنند. چشم انداز حقوق همچنان قوی است. طبق گزارش BLS، متوسط ​​حقوق سالانه یک مدیر منابع انسانی در ماه می 2022 حدود 130000 دلار بود. برای پست های متخصص منابع انسانی، متوسط ​​حقوق در همان زمان بیش از 64000 دلار بود.

 

آیا کسب و کارهای کوچک می توانند از HRM استفاده کنند؟

کسب‌وکارهای کوچک ممکن است منابع محدود و نیروی کار کمتری در مقایسه با شرکت‌های بزرگ‌تر داشته باشند که اجرای HRM را دشوارتر می‌کند. با این حال، اصول و قابلیت‌های HRM می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچک به روش‌های زیر مفید باشد:

  • استخدام موثر کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند از شیوه‌های مدیریت منابع انسانی برای شناسایی و جذب استعدادهای مناسب استفاده کنند و اطمینان حاصل کنند که هر یک از کارمندان سهم قابل توجهی در موفقیت شرکت دارند.
  • انطباق. قوانین استخدامی برای مشاغل در هر اندازه اعمال می شود. مدیریت منابع انسانی می تواند به کسب و کارهای کوچک کمک کند تا از چشم انداز پیچیده قانونی عبور کنند و خطر مسائل حقوقی پرهزینه را کاهش دهد.
  • توسعه کارکنان. HRM سرمایه گذاری در توسعه کارکنان را تشویق می کند، که می تواند به کسب و کارهای کوچک مزیت رقابتی بدهد. برنامه های آموزشی و توسعه با دقت طراحی شده، مهارت های کارکنان را افزایش می دهد و به رشد شرکت کمک می کند.
  • حل تعارض تیم های کوچک به ویژه در برابر درگیری ها و اختلالات آسیب پذیر هستند. شیوه های مدیریت منابع انسانی روش های ساختار یافته ای را برای رسیدگی و حل تعارضات و حفظ یک محیط کاری هماهنگ ارائه می کنند.
  • حفظ و تعامل. مدیریت منابع انسانی به کسب‌وکارهای کوچک با فرهنگ کاری نزدیک کمک می‌کند تا تعامل و وفاداری کارکنان را تقویت کنند و هزینه‌های گردش مالی و استخدام را کاهش دهند.
  • برنامه ریزی استراتژیک. HRM استراتژی های منابع انسانی را با اهداف تجاری همسو می کند و اطمینان می دهد که هر ابتکار منابع انسانی به برنامه های استراتژیک شرکت کمک می کند.
  • مقیاس پذیری. همانطور که کسب و کارهای کوچک رشد می کنند، نیازهای منابع انسانی آنها نیز تکامل می یابد. شیوه‌های مدیریت منابع انسانی می‌توانند برای پاسخگویی به نیازهای متغیر نیروی کار و خواسته‌های ساختارهای سازمانی جدید مقیاس شوند.

خدمات ما

مدیریت منابع انسانی”HRM” چیست؟

منابع انسانی چیست؟

 

مطالب مرتبط

fasa logo 3 - Footer Dark 02 - 1

فسا با انجام پروژه های متعدد و ارائه راه حل های مورد اعتماد در حوزه های صنعتی، بیمه ای، خدمات ارزش افزوده، حمل و نقل هوشمند و مراکز داده، امنیت و تجهیز ساختمان ها تبدیل به یکی از فعالترین شرکت های مطرح در فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح مطلوب فناوری و تکنولوژی روز شده است.

 



اطلاعات تماس



 آدرس: تهران – بلوار میرداماد – خیابان کازرون – خیابان نیکنام – پلاک ۱۰


 ایمیل: info@fasatech.com

 تلفن: 5 -26424001-021



خدمات

• تولید و توسعه نرم‌افزار(IS)

• شبکه و زیرساخت(IT)

• برنامه‌ریزی منابع انسانی(EPR)

• امنیت اطلاعات و ارتباطات

• تامین تجهیزات و سخت‌افزار

• تامین منابع انسانی متخصص



لینک‌های مرتبط
car - Footer Dark 02 - 3
bike - Footer Dark 02 - 4