افزار سفارش مشتری scaled - نرم افزار مدیریت سفارش چیست؟ - 1

در دنیای دیجیتال پر سرعت امروز، کسب‌وکارها دائماً به دنبال راه‌هایی برای ساده‌سازی عملیات خود و افزایش کارایی خود هستند. یکی از جنبه‌های حیاتی اداره یک کسب و کار موفق، مدیریت موثر سفارشات است. یک نرم افزار مدیریت سفارش مشتری موثر می تواند به معنای تفاوت بین عملیات روان و هرج و مرج باشد.

نرم افزار مدیریت سفارش

سیستم مدیریت سفارش (OMS) یک روش دیجیتالی برای مدیریت چرخه عمر سفارش است. این سیستم تمام اطلاعات و فرآیندها، از جمله ثبت سفارش، مدیریت موجودی، انجام و خدمات پس از فروش را ردیابی می کند. یک OMS هم برای کسب و کار و هم برای خریدار قابل مشاهده است. سازمان‌ها می‌توانند در لحظه آگاهی نسبت به موجودی‌ها داشته باشند و مشتریان می‌توانند زمان رسیدن سفارش را بررسی کنند.

 

وقتی نوبت به راه اندازی یک کسب و کار موفق می رسد، مدیریت کارآمد سفارش بسیار مهم است. یک OMS یک رویکرد ساده برای رسیدگی به سفارشات به کسب و کارها ارائه می دهد و تضمین می کند که هر مرحله از فرآیند به طور روان و دقیق اجرا می شود. با استفاده از OMS، کسب‌وکارها می‌توانند از مشکلات احتمالی پردازش دستی سفارش، مانند خطاها، تاخیرها و نارضایتی مشتری جلوگیری کنند.

 

چرا مدیریت سفارش مهم است؟

مدیریت سفارش تقریباً تمام سیستم ها و فرآیندهای زنجیره تامین را لمس می کند. اکثر شرکت ها دیگر شامل مدیریت سفارش در سازمان خود نیستند. آنها شرکای متعددی مانند تامین کنندگان قطعات و قطعات، خدمات مونتاژ و بسته بندی یا مراکز توزیع را درگیر می کنند، که باعث می شود دید و کنترل سفارش از بین برود. این منجر به فرآیندهای دستی پرهزینه برای تکمیل و تحویل سفارش بدون خطا می شود. یک OMS می تواند با خودکارسازی فرآیندهای دستی و کاهش خطاها به کنترل هزینه ها و ایجاد درآمد کمک کند.

 

از نظر بیرونی، مدیریت سفارش تأثیر مستقیمی بر نحوه درک مشتری از یک تجارت یا برند دارد. در یک محیط همه‌کاناله، مشتریان انتظار تجربه یکپارچه را دارند. مشتری ممکن است به صورت آنلاین سفارش دهد اما سوالی داشته باشد و سفارش را از طریق مرکز تماس تکمیل کند. همانطور که سفارش در حال انجام است، مشتری انتظار دارد در طول مسیر به‌روزرسانی‌هایی مانند ایمیل‌ها را ببیند. اگر مشکلی وجود دارد، ممکن است بخواهند آن را از طریق یک کانال فیزیکی مانند فروشگاه برگردانند. هر نقطه در سفر فرصتی برای ارائه یک تجربه عالی برای مشتری و افزایش حفظ و درآمد ایجاد می کند. کانال همچنین فرصت‌هایی را برای ایجاد توصیه‌های فروش و فروش متقابل و افزایش درآمد ارائه می‌دهد.

 

ویژگی های کلیدی مدیریت موثر سفارش

 

هوش

فرآیندهای مدیریت سفارش را با قوانین تجاری و اهداف عملکرد سازمان تنظیم کنید.

 

انعطاف پذیری

سفارشات یا رویدادها را به موارد کاری منحصربفرد تقسیم کنید که می تواند به سیستم ها یا منابع مناسب هدایت شود.

 

موجودی در زمان واقعی

یک نمای واحد از موجودی را دریافت کنید، ببینید چه چیزی در انبار موجود است، در حمل و نقل و سطوح تقاضای فعلی – کاهش نیاز به تسریع ارسال یا حفظ موجودی ایمنی بیش از حد.

 

زمان بندی تحویل و خدمات

مطابقت دادن تعهدات تحویل به موجودی، منابع و مهارت ها؛ اجازه می دهد تا درخواست های خدمات به طور کارآمدتر رسیدگی شود.

 

فناوری های تعامل با مشتری

به پرسنل رو به مشتری دیدگاهی از مشتری، موجودی و منابع پشتیبان بدهید تا بتوانند تراکنش ها را با کارایی بیشتری انجام دهند.

 

بهینه سازی تحقق

داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنید و گزینه‌هایی را پیشنهاد کنید که نحوه و مکان ارسال سفارش‌ها، زمان تحویل و هزینه را در نظر می‌گیرند.

مراحل اساسی فرآیند مدیریت سفارش چیست؟

  • موجودی موجودی مشتری یا تیم فروش هنگام بررسی محصولات یا خدمات مختلف موجودی موجودی را تأیید می کند.
  • سفارش مشتری سفارش را در طیف وسیعی از کانال‌های ممکن ارسال می‌کند – وب، تلفن همراه، مرکز تماس، فروشگاه، بازارها و موارد دیگر.
  • تایید یک عضو تیم فروش یا یک سیستم خودکار با مشتری تأیید می کند که سفارش انجام شده است و داده های مربوط به سفارش= نام، آدرس، تماس تلفنی، ایمیل، کدهای تبلیغاتی و سایر داده ها را جمع آوری یا ثبت می کند.
  • موجودی امیدوار کننده عضو سیستم یا تیم برای انجام سفارش، محصول یا خدمات را مطابقت می دهد.
  • تحقق محصول یا تیم از طریق یک کانال توزیع مانند ارسال از انبار یا مرکز توزیع، ارسال از فروشگاه، تحویل در فروشگاه، دانلود آنلاین یا یک فروشنده به سادگی کالا را تحویل می‌دهد. تحقق نیز تأیید می‌شود، امضای مشتری برای تکمیل یک سرویس.
  • سرویس تعیین قرار، برنامه ریزی خدمات نصب یا تحویل، یا حتی تعویض یا بازگرداندن محصول. این ممکن است اولین گام در یک فرآیند تجاری جدید باشد اما می تواند با مدیریت سفارش نیز مرتبط باشد.

چه روندهای مرتبط با مدیریت سفارش، فرآیند را پیچیده تر می کنند؟

مدیریت سفارش می تواند به سرعت پیچیده شود، به خصوص زمانی که حجم زیاد یا کانال های فروش و توزیع متعدد در نظر گرفته شود. این روندها به پیچیدگی می افزایند:

  • چند کاناله چندین فروشگاه فیزیکی یا مکان، کانال‌های آنلاین یا دیجیتال و مراکز تماس برای انجام تجارت و مدیریت سفارشات. معاملات و تعاملات با مشتری برای هر کانال مجزا است.
  • Omnichannel. توانایی مشتریان برای پیمایش یکپارچه در کانال ها برای انجام تجارت و توانایی سازمان ها برای تنظیم فرآیندها برای رسیدگی به انتظارات مشتری در حین انجام این کار. به عنوان مثال، مشتری از طریق وب خرید می کند، سفارش را از طریق یک مرکز تماس تغییر می دهد و سفارش را در یک فروشگاه فیزیکی تحویل می گیرد.

نرم افزارهای  مدیریت سفارش (OMS) برای رسیدگی به این پیچیدگی رو به رشد و کمک به پردازش سفارشات کارآمدتر و سودآورتر تکامل یافته اند.

با افتخار تولید و توسعه نرم افزار (IS) یکی از خدمات فناوری سایپا ارتباط می‌باشد.

توسعه نرم افزار چیست؟

انواع توسعه نرم افزار

گروه خودروسازی سایپا

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

fasa logo 3 - Footer Dark 02 - 2

فسا با انجام پروژه های متعدد و ارائه راه حل های مورد اعتماد در حوزه های صنعتی، بیمه ای، خدمات ارزش افزوده، حمل و نقل هوشمند و مراکز داده، امنیت و تجهیز ساختمان ها تبدیل به یکی از فعالترین شرکت های مطرح در فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح مطلوب فناوری و تکنولوژی روز شده است.

 



اطلاعات تماس



 آدرس: تهران – بلوار میرداماد – خیابان کازرون – خیابان نیکنام – پلاک ۱۰


 ایمیل: info@fasatech.com

 تلفن: 5 -26424001-021



خدمات

• تولید و توسعه نرم‌افزار(IS)

• شبکه و زیرساخت(IT)

• برنامه‌ریزی منابع انسانی(EPR)

• امنیت اطلاعات و ارتباطات

• تامین تجهیزات و سخت‌افزار

• تامین منابع انسانی متخصص



لینک‌های مرتبط
car - Footer Dark 02 - 4
bike - Footer Dark 02 - 5