هوش مصنوعی مولد جایگزین مشاغل

همیشه در ذهنمان سوال می کنیم که آیا هوش مصنوعی و مخصوصا هوش مصنوعی مولد جایگزین مشاغل خواهند شد و نیاز به انسان کاهش خواهد یافت؟ قبل از اینکه وارد بحث شویم توجه کنید که  این مقاله در ادامه رشته مقالات هوش مصنوعی مولد آمده است که لینک آنها در پایان نوشته شده است.

چگونه هوش مصنوعی مولد جایگزین مشاغل می‌شود؟

هوش مصنوعی مولد این پتانسیل را دارد که جایگزین مشاغل مختلف شود، از جمله :

  • نوشتن توضیحات محصول
  • ایجاد کپی بازاریابی
  • تولید محتوای اولیه وب
  • راه اندازی فروش تعاملی.
  • پاسخگویی به سوالات مشتریان.
  • طراحی گرافیک برای صفحات وب

برخی از شرکت‌ها به دنبال فرصت‌هایی برای جایگزینی انسان‌ها در صورت امکان هستند، در حالی که برخی دیگر از هوش مصنوعی مولد برای افزایش و تقویت نیروی کار موجود خود استفاده می‌کنند.

چگونه یک مدل هوش مصنوعی مولد بسازید؟

یک مدل هوش مصنوعی مولد با کدگذاری کارآمد نمایشی از آنچه می خواهید تولید کنید شروع می شود. برای مثال، یک مدل هوش مصنوعی مولد برای متن ممکن است با یافتن راهی برای نمایش کلمات به عنوان بردارهایی که شباهت بین کلماتی که اغلب در یک جمله استفاده می‌شوند یا به معنای چیزهای مشابه هستند، شروع شود.

پیشرفت‌های اخیر در تحقیقات LLM به صنعت کمک کرده است که فرآیند مشابهی را برای نمایش الگوهای موجود در تصاویر، صداها، پروتئین‌ها، DNA، داروها و طرح‌های سه‌بعدی پیاده‌سازی کند. این مدل هوش مصنوعی مولد راهی کارآمد برای نمایش نوع دلخواه محتوا و تکرار کارآمد ارائه می‌کند

چگونه یک مدل هوش مصنوعی مولد را آموزش می دهید؟

مدل هوش مصنوعی مولد باید برای یک مورد خاص آموزش داده شود. پیشرفت اخیر در LLM یک نقطه شروع ایده آل برای سفارشی کردن برنامه ها برای موارد استفاده مختلف فراهم می کند. به عنوان مثال، مدل محبوب GPT توسعه یافته توسط OpenAI برای نوشتن متن، تولید کد و ایجاد تصاویر بر اساس توضیحات نوشته شده استفاده شده است.

آموزش شامل تنظیم پارامترهای مدل برای موارد استفاده مختلف و سپس تنظیم دقیق نتایج در مجموعه داده‌های آموزشی است. به عنوان مثال، یک مرکز تماس ممکن است یک ربات چت را در برابر انواع سوالاتی که نمایندگان خدمات از انواع مشتریان دریافت می‌کنند و پاسخ‌هایی که نمایندگان خدمات در ازای آن می‌دهند، آموزش دهد. یک برنامه تولید تصویر، بر خلاف متن، ممکن است با برچسب هایی شروع شود که محتوا و سبک تصاویر را توصیف می کند تا مدل را برای تولید تصاویر جدید آموزش دهد.

هوش مصنوعی مولد چگونه کار خلاقانه را تغییر می دهد؟

هوش مصنوعی مولد به کارگران خلاق کمک می کند تا انواع ایده ها را کشف کنند. هنرمندان ممکن است با یک مفهوم اولیه طراحی شروع کنند و سپس تغییرات را بررسی کنند. طراحان صنعتی می توانند تغییرات محصول را بررسی کنند. معماران می توانند چیدمان های مختلف ساختمان را بررسی کرده و آنها را به عنوان نقطه شروعی برای اصلاح بیشتر تجسم کنند.

همچنین می تواند به دموکراتیک کردن برخی از جنبه های کار خلاق کمک کند. به عنوان مثال، کاربران تجاری می توانند تصاویر بازاریابی محصول را با استفاده از توضیحات متنی کشف کنند. آنها می توانند این نتایج را با استفاده از دستورات یا پیشنهادات ساده اصلاح کنند.

آینده هوش مصنوعی مولد

توانایی ChatGPT برای تولید متن انسان مانند کنجکاوی گسترده ای را در مورد پتانسیل هوش مصنوعی مولد برانگیخته است. همچنین مشکلات و چالش های پیش رو را روشن کرد.

در کوتاه مدت، کار بر بهبود تجربه کاربر و گردش کار با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد متمرکز خواهد شد. همچنین ایجاد اعتماد در نتایج مولد هوش مصنوعی ضروری خواهد بود.

بسیاری از شرکت‌ها نیز هوش مصنوعی تولیدی را روی داده‌های خود سفارشی می‌کنند تا به بهبود برندسازی و ارتباطات کمک کنند. تیم های برنامه نویسی از هوش مصنوعی مولد برای اعمال بهترین شیوه های خاص شرکت برای نوشتن و قالب بندی کدهای خوانا و سازگارتر استفاده خواهند کرد.

فروشندگان قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را در ابزارهای اضافی خود ادغام می‌کنند تا جریان کار تولید محتوا را ساده‌تر کنند. این امر باعث نوآوری در نحوه افزایش بهره وری توسط این قابلیت های جدید می شود.

هوش مصنوعی مولد همچنین می‌تواند در جنبه‌های مختلف پردازش داده‌ها، تبدیل، برچسب‌گذاری و بررسی به عنوان بخشی از جریان‌های کاری تجزیه و تحلیل افزوده نقش داشته باشد. برنامه‌های کاربردی وب معنایی می‌توانند از هوش مصنوعی مولد برای ترسیم خودکار طبقه‌بندی‌های داخلی که مهارت‌های شغلی را به طبقه‌بندی‌های مختلف در سایت‌های آموزش مهارت و استخدام نشان می‌دهند، استفاده کنند. به طور مشابه، تیم‌های تجاری از این مدل‌ها برای تبدیل و برچسب‌گذاری داده‌های شخص ثالث برای ارزیابی‌های پیچیده‌تر ریسک و قابلیت‌های تحلیل فرصت استفاده خواهند کرد.

در آینده، مدل‌های هوش مصنوعی مولد برای پشتیبانی از مدل‌سازی سه‌بعدی، طراحی محصول، توسعه دارو، دوقلوهای دیجیتال، زنجیره‌های تامین و فرآیندهای تجاری گسترش خواهند یافت. این کار تولید ایده‌های محصول جدید، آزمایش با مدل‌های مختلف سازمانی و کشف ایده‌های تجاری مختلف را آسان‌تر می‌کند.

 

این مقاله ادامه دارد…

قبل از شروع این مقاله بخوانید:

هوش مصنوعی مولد

شبکه عصبی در هوش مصنوعی مولد

کاربردهای هوش مصنوعی مولد

خطرات هوش مصنوعی مولد

هوش مصنوعی مولد در مقابل هوش مصنوعی

برای مطالعه مقالات مربوط به هوش مصنوعی، به لینک زیر مراجعه کنید:

هوش مصنوعی

لینکهای مفید:

گروه خودروسازی سایپا

مطالب مرتبط

fasa logo 3 - Footer Dark 02 - 1

فسا با انجام پروژه های متعدد و ارائه راه حل های مورد اعتماد در حوزه های صنعتی، بیمه ای، خدمات ارزش افزوده، حمل و نقل هوشمند و مراکز داده، امنیت و تجهیز ساختمان ها تبدیل به یکی از فعالترین شرکت های مطرح در فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح مطلوب فناوری و تکنولوژی روز شده است.

 



اطلاعات تماس



 آدرس: تهران – بلوار میرداماد – خیابان کازرون – خیابان نیکنام – پلاک ۱۰


 ایمیل: info@fasatech.com

 تلفن: 5 -26424001-021



خدمات

• تولید و توسعه نرم‌افزار(IS)

• شبکه و زیرساخت(IT)

• برنامه‌ریزی منابع انسانی(EPR)

• امنیت اطلاعات و ارتباطات

• تامین تجهیزات و سخت‌افزار

• تامین منابع انسانی متخصص



لینک‌های مرتبط
car - Footer Dark 02 - 3
bike - Footer Dark 02 - 4