پایگاه داده MySQL

پایگاه داده MySQL چیست؟

MySQL یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای منبع باز است که بر اساس SQL است. این برنامه برای برنامه های تحت وب طراحی و بهینه شده است و می تواند بر روی هر پلتفرمی اجرا شود. با ظهور الزامات جدید و متفاوت با اینترنت، MySQL به پلتفرم انتخابی برای توسعه دهندگان وب و برنامه های کاربردی مبتنی بر وب تبدیل شد.

از آنجایی که MySQL برای پردازش میلیون ها پرس و جو و هزاران تراکنش طراحی شده است، پایگاه داده MySQL یک انتخاب محبوب برای مشاغل تجارت الکترونیک است که نیاز به مدیریت نقل و انتقالات پولی متعدد دارند. انعطاف پذیری بر اساس تقاضا ویژگی اصلی MySQL است.

MySQL DBMS پشت برخی از برترین وب سایت ها و برنامه های کاربردی مبتنی بر وب در جهان است، از جمله Airbnb، Uber، LinkedIn، Facebook، Twitter و YouTube.

استفاده از پایگاه های داده برای بهبود عملکرد و تصمیم گیری کسب و کار

با جمع‌آوری انبوه داده‌ها از اینترنت اشیا که زندگی و صنعت را در سراسر جهان متحول می‌کند، امروزه کسب‌وکارها بیش از هر زمان دیگری به داده‌های بیشتری دسترسی دارند. سازمان‌های آینده‌نگر اکنون می‌توانند از پایگاه‌های داده برای فراتر رفتن از ذخیره‌سازی و تراکنش‌های اولیه داده‌ها برای تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده‌ها از چندین سیستم استفاده کنند.

با استفاده از پایگاه داده و سایر ابزارهای محاسباتی و هوش تجاری، سازمان‌ها اکنون می‌توانند از داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنند برای اجرای کارآمدتر، امکان تصمیم‌گیری بهتر و چابک‌تر شدن و مقیاس‌پذیری استفاده کنند. بهینه‌سازی دسترسی و توان عملیاتی به داده‌ها امروزه برای کسب‌وکارها حیاتی است زیرا حجم داده‌های بیشتری برای ردیابی وجود دارد. داشتن پلتفرمی که بتواند عملکرد، مقیاس و چابکی مورد نیاز کسب‌وکارها را در طول زمان ارائه دهد، بسیار مهم است.

پایگاه داده خودران آماده است تا این قابلیت ها را افزایش دهد. از آنجایی که پایگاه‌های اطلاعاتی خودران فرآیندهای دستی گران و زمان‌بر را خودکار می‌کنند، کاربران تجاری را آزاد می‌کنند تا با داده‌های خود فعال‌تر شوند. با داشتن کنترل مستقیم بر توانایی ایجاد و استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی، کاربران کنترل و استقلال را به دست می‌آورند و در عین حال استانداردهای مهم امنیتی را حفظ می‌کنند.

چالش های پایگاه داده

پایگاه داده های سازمانی بزرگ امروزی اغلب از پرس و جوهای بسیار پیچیده پشتیبانی می کنند و انتظار می رود پاسخ های تقریباً فوری به آن پرس و جوها ارائه دهند. در نتیجه، از مدیران پایگاه داده به طور مداوم خواسته می شود تا از روش های متنوعی برای کمک به بهبود عملکرد استفاده کنند. برخی از چالش های رایجی که آنها با آن مواجه هستند عبارتند از:

جذب افزایش قابل توجه در حجم داده ها. انفجار داده‌هایی که از حسگرها، ماشین‌های متصل و ده‌ها منبع دیگر به دست می‌آیند، مدیران پایگاه‌داده را در تلاش برای مدیریت و سازمان‌دهی کارآمد داده‌های شرکت‌شان نگه می‌دارد.

تضمین امنیت داده ها. این روزها دسترسی‌ها در همه جا اتفاق می‌افتد و هکرها خلاق‌تر شده اند. اطمینان از ایمن بودن داده ها و همچنین دسترسی آسان به کاربران از همیشه مهمتر است.

همگام شدن با تقاضا. در محیط تجاری پرشتاب امروزی، شرکت‌ها برای حمایت از تصمیم‌گیری به موقع و استفاده از فرصت‌های جدید نیاز به دسترسی بلادرنگ به داده‌های خود دارند.

مدیریت و نگهداری پایگاه داده و زیرساخت. مدیران پایگاه داده باید دائماً پایگاه داده را برای مشکلات مشاهده کنند و تعمیرات پیشگیرانه را انجام دهند و همچنین ارتقاء و وصله های نرم افزاری را اعمال کنند. با پیچیده‌تر شدن پایگاه‌های اطلاعاتی و افزایش حجم داده‌ها، شرکت‌ها با هزینه استخدام استعدادهای بیشتر برای نظارت و تنظیم پایگاه‌های اطلاعاتی خود مواجه می‌شوند.

حذف محدودیت های مقیاس پذیری یک کسب و کار برای بقای خود باید رشد کند و مدیریت داده های آن نیز باید در کنار آن رشد کند. اما برای مدیران پایگاه داده بسیار دشوار است که پیش بینی کنند که شرکت به چه مقدار ظرفیت نیاز دارد، به ویژه با پایگاه های داده داخلی.
اطمینان از اقامت داده ها، حاکمیت داده ها، یا الزامات تأخیر.

برخی از سازمان‌ها موارد استفاده دارند که برای اجرا در محل مناسب‌تر هستند. در این موارد، سیستم های مهندسی شده که برای اجرای پایگاه داده از قبل پیکربندی و از قبل بهینه شده اند ایده آل هستند. بر اساس تحلیل اخیر ویکی‌بون (PDF) مشتریان با Oracle Exadata به دسترسی بالاتر، عملکرد بیشتر و تا 40 درصد هزینه کمتر دست می‌یابند.
پرداختن به همه این چالش ها می تواند زمانبر باشد و مدیران پایگاه داده را از انجام وظایف استراتژیک تر باز دارد.

 

چگونه فناوری خودمختار مدیریت پایگاه داده را بهبود می بخشد

پایگاه‌های اطلاعاتی خودران موجی از آینده هستند و امکان جالبی را برای سازمان‌هایی که می‌خواهند از بهترین فناوری پایگاه‌داده موجود بدون دردسر راه‌اندازی و اجرای آن فناوری استفاده کنند، ارائه می‌دهد.

پایگاه‌های اطلاعاتی خودران از فناوری مبتنی بر ابر و یادگیری ماشینی برای خودکارسازی بسیاری از کارهای روزمره مورد نیاز برای مدیریت پایگاه‌های داده مانند تنظیم، امنیت، پشتیبان‌گیری، به‌روزرسانی‌ها و سایر کارهای معمول مدیریت استفاده می‌کنند.

با خودکارسازی این وظایف خسته کننده، مدیران پایگاه داده آزاد می شوند تا کارهای استراتژیک بیشتری انجام دهند. قابلیت‌های خودران، خودایمنی و خود تعمیری پایگاه‌های اطلاعاتی خودران، انقلابی در نحوه مدیریت و ایمن‌سازی داده‌های شرکت‌ها ایجاد می‌کند و مزیت‌های عملکردی، هزینه‌های کمتر و امنیت را بهبود می‌بخشد.

آینده پایگاه های داده و پایگاه های داده مستقل

اولین پایگاه داده مستقل در اواخر سال 2017 اعلام شد و چندین تحلیلگر صنعتی مستقل به سرعت این فناوری و تأثیر بالقوه آن بر محاسبات را تشخیص دادند.

یک گزارش Wikibon 2021  فناوری پایگاه داده مستقل را ستایش کرد و گفت: “Oracle تا کنون بهترین پلتفرم پایگاه داده ابری Tier-1 را دارد… ویکی‌بون معتقد است که اوراکل قوی‌ترین پلتفرم پایگاه داده ابری را با پایگاه داده مستقل دارد.”

و قطب‌نمای رهبری 2021 KuppingerCole  می‌گوید: «پایگاه داده خودکار اوراکل، که فرآیندهای تهیه، مدیریت، تنظیم و ارتقاء نمونه‌های پایگاه داده را بدون هیچ گونه خرابی کاملاً خودکار می‌کند، نه تنها امنیت و انطباق داده‌های حساس ذخیره شده در پایگاه‌های داده اوراکل را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد، بلکه یک استدلال قانع کننده برای انتقال این داده ها به Oracle Cloud ارائه می کند.

” از آنجایی که پایگاه داده خودکار Oracle بر اساس معماری بسیار در دسترس و مقیاس پذیر Oracle Exadata ساخته شده است، با افزایش نیازها، می توان به راحتی استقرار پایگاه داده را مقیاس بندی کرد.

لینکهای مفید:

پایگاه داده چیست؟

انواع پایگاه داده

طراحی پایگاه داده

آنچه باید درباره توسعه پایگاه داده بدانید

قرایند توسعه پایگاه داده

گروه خودروسازی سایپا

مطالب مرتبط

fasa logo 3 - Footer Dark 02 - 1

فسا با انجام پروژه های متعدد و ارائه راه حل های مورد اعتماد در حوزه های صنعتی، بیمه ای، خدمات ارزش افزوده، حمل و نقل هوشمند و مراکز داده، امنیت و تجهیز ساختمان ها تبدیل به یکی از فعالترین شرکت های مطرح در فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح مطلوب فناوری و تکنولوژی روز شده است.

 



اطلاعات تماس



 آدرس: تهران – بلوار میرداماد – خیابان کازرون – خیابان نیکنام – پلاک ۱۰


 ایمیل: info@fasatech.com

 تلفن: 5 -26424001-021



خدمات

• تولید و توسعه نرم‌افزار(IS)

• شبکه و زیرساخت(IT)

• برنامه‌ریزی منابع انسانی(EPR)

• امنیت اطلاعات و ارتباطات

• تامین تجهیزات و سخت‌افزار

• تامین منابع انسانی متخصص



لینک‌های مرتبط
car - Footer Dark 02 - 3
bike - Footer Dark 02 - 4