اگرچه نرم افزار سفارشی می تواند هزینه ها را کاهش دهد و بهره وری را بهبود بخشد، اما دارای معایبی نیز می باشد. بنابراین، قبل از سرمایهگذاری در توسعه نرمافزار سفارشی، باید در مورد مشکلات رایجی که باید از آنها اجتناب کنید، بدانید.
7 اشتباه توسعه نرم افزار سفارشی که باید از آنها اجتناب کنید
اشتباه در خدمات توسعه نرم افزار سفارشی اجتناب ناپذیر است. اما درک اشتباهات رایج و اجتناب از آنها یا رفع زودهنگام آنها می تواند شرکت ها را از مشکلات زیادی نجات دهد.
دلایل واضح و نه چندان واضحی برای شکست هر پروژه نرم افزاری وجود دارد. استخدام یک شرکت توسعه نرم افزار مهندسین با خدمات کامل تا زمانی که اشتباهات معینی به طور کامل مرتکب نشده باشند، راه حلی بی عیب نیست.
در اینجا 7 اشتباه اصلی توسعه نرم افزار سفارشی که شرکت ها باید در طول فرآیند از آنها اجتناب کنند آورده شده است:
اجرای یک استراتژی ناقص
- بسیاری از شرکت ها شروع به ساخت نرم افزار بدون استراتژی کامل برای اجرا می کنند. اغلب، ذینفعان ویژگی هایی را که در یک برنامه می خواهند می دانند و با فرآیند توسعه شروع می کنند.
- یک استراتژی رهنمودهایی را در مورد چگونگی رویکرد توسعه نرم افزار ارائه می دهد. شرکت ها باید مراحل توسعه را با جزئیات مشخص کنند و یک برنامه گام به گام در مورد نحوه ساخت محصول ایجاد کنند.
- شرکت ها باید قبل از توسعه محصول به همه سؤالات پاسخ دهند – آنها می خواهند با نرم افزار به چه چیزی برسند؟ کدام معیارها و رویه ها را باید دنبال کنند؟ نتیجه چه خواهد بود؟ یک استراتژی خوب یک نقشه راه برای دستیابی به موفقیت با نرم افزار فراهم می کند.
در نظر گرفتن هزینه بیش از ارزش
- شرکت ها هنگام برون سپاری خدمات توسعه نرم افزار مرتکب اشتباه بزرگی می شوند. آنها به جای ارزش و کیفیت، روی قیمت تمرکز می کنند. بسیاری از شرکت ها از تصمیم خود پشیمان می شوند اگر این تصمیم صرفاً بر اساس هزینه توسعه باشد.
- شرکتهای راهحلهای نرمافزاری باید تجربه مرتبط در ساخت محصول مورد نیاز شرکتها را داشته باشند. آنها باید یک نمونه کار داشته باشند، و مهمتر از همه – ارزش افزودن به ایده. پروژه هایی که هزینه ارزانی دارند، عموماً رضایتی را که ذینفعان به دنبال آن هستند، ایجاد نمی کنند.
- تمرکز بر مهارت ها و تجربه، مشارکت را بسیار طولانی خواهد کرد. کارشناسان توسعه هزینه بیشتری خواهند داشت، اما نرم افزار بهتری نیز خواهند ساخت.
درک نادرست از الزامات
- بسیاری از اوقات، توسعهدهندگان نرمافزار مراحل مهم را از دست میدهند، زیرا الزامات را به وضوح درک نمیکنند. هر پروژه نیازهای منحصر به فردی دارد و درک نادرست منجر به خطاهای آینده می شود.
- یکی از مهمترین چیزها این است که اسناد توسعه نرم افزار را مرور کنید و تا آنجا که ممکن است برنامه ریزی کنید. هنگامی که مشتریان انتظار یک نتیجه منحصر به فرد را دارند، شرکت توسعه نرم افزار سفارشی باید آن را ارائه دهد.
- تأیید و تأیید نیاز مشتری نیز مهم است. در هر مرحله از چرخه توسعه، ارتباط منظم پیشرفت مهم است تا اطمینان حاصل شود که همه سهامداران در یک صفحه هستند.
برآوردهای مبهم پروژه
- واضح است که یکی از بزرگترین اشتباهات در توسعه نرم افزار سفارشی جهانی تخمین های نادرست و مبهم پروژه است. شرکتهای توسعه نرمافزار سازمانی معمولاً تخمینهای مبهم ارائه میکنند، چه زمان و چه پول، و بسیار مهم است که شرکتها از چنین سناریوهایی اجتناب کنند.
- انتظارات غیرمنطقی از زمان و پول باعث می شود که شرکت از روابط خود حتی با شرکای قدیمی خود چشم پوشی کند. بنابراین، دریافت برآوردهای دقیق از شریک توسعه ضروری است.
- شرکت های راه حل نرم افزاری باید پروژه را در بازه زمانی ارائه شده در برآوردها تحویل دهند. متدولوژی چابک راهی عالی برای تکمیل پروژه ها به موقع و دستیابی به کارایی است.
تمرکز بیش از حد روی طراحی
- یک اشتباه فنی که متخصصان خدمات توسعه نرم افزار سفارشی مرتکب می شوند، تمرکز وسواس بر روی طراحی نرم افزار است. در حالی که طراحی بسیار مهم است، عملکرد بسیار مهم است. اما در بازی دستیابی به مشتریان اولیه، شرکت ها یک برنامه کاربردی کاملاً کاربردی را فراموش می کنند.
- تمرکز اصلی باید بر عملکرد نرم افزار باشد تا طراحی آن. ویژگی ها جایگزین ظاهر می شوند. هدف باید ساختن نرم افزار کاربرپسندی باشد که دارای طراحی مناسب و سیستم ناوبری باشد.
- سودمندی عامل شماره یک است که تجربه کاربری خوب را تضمین می کند. مشتریان نرم افزاری می خواهند که بتواند به حل مشکلات آنها کمک کند تا زیبا به نظر برسند.
رد شدن از تست محصول
- عدم آزمایش محصول چیزی است که می تواند منجر به آسیب طولانی مدت شود. توسعه دهندگان اغلب از آزمایش اجزای حیاتی خودداری می کنند، که در نهایت ممکن است منجر به شکست کامل محصول شود. نادیده گرفتن تست نیز یک عمل ضعیف در توسعه نرم افزار است.
- باید سیستم های تست مناسبی برای تست واحد و بار وجود داشته باشد. این یک ایده مناسب در مورد مسائل و خطاهای مختلف می دهد که حتی زمانی که محصول طبق گفته توسعه دهندگان کاملاً توسعه یافته است، ایجاد می شود.
- آزمایش همچنین تضمین می کند که محصول به روشی کاملاً کاربردی به مشتری می رسد. آزمایش نکردن محصول یک دستورالعمل مطمئن برای مشکلات نرم افزاری است.
ارتباطات و بازخورد نامشخص
- اشتباهی که هر شرکتی از آن آگاه است – عدم ارتباط مناسب می تواند کل پروژه را تخریب کند. خدمات توسعه نرم افزار سفارشی کامل چرخه نیاز به میزان بالایی از ارتباطات دارند تا اطمینان حاصل شود که هر جزء به درستی کار می کند.
- از سوی دیگر، بازخورد برای بهبود محصول حیاتی است. شریک توسعه نرمافزار سفارشیشده باید بازخورد را درک کند و به جای بحث درباره اینکه چرا یک ویژگی ممکن است کار کند یا نه، روی آن کار کند.
- سهل انگاری گرفتن بازخورد یکی از مهم ترین اشتباهات در توسعه نرم افزار است. بنابراین، تیم باید همیشه خود را به رویکرد مناسب برای پیاده سازی بازخورد در نرم افزار مجهز کند.
نتیجه
هنگامی که شرکتها خدمات توسعه برنامه سفارشی را برون سپاری میکنند، باید اطمینان حاصل کنند که خطاها حداقل است. اجتناب از اشتباهات فوق در فرآیند توسعه نرم افزار به احتمال زیاد شرکت ها را قادر می سازد تا به نتایج نرم افزاری مطلوب دست یابند.
آیا به یک راه حل نرم افزاری سفارشی بدون خطا نیاز دارید؟ با ما در ارتباط باشید.
لینکهای مفید:
فرآیند توسعه نرم افزار چگونه است؟
توسعه نرم افزار سفارشی چیست؟
توسعه دهنده نرم افزار در مقابل مهندس نرم افزار
گروه خودروسازی سایپا